Ben van der Hilst

8 Conclusies over de validering en verrijking van het organisatiemodel 257 8.1 Validering van de ontwerpstelling. 260 8.2 Verbetering van de TOS 269 8.3 Verrijking van de TOS 271 8.4 Van TOS naar TAO 274 9 Opbrengst: een herzien hulpmiddel voor schoolleiders 283 9.1 Inleiding 285 9.2 De kern 287 9.3 Leidende principes 287 9.4 Inrichtingsregels 289 9.5 Organiser 292 9.6 Prototype 302 10 Discussie 305 10.1 Theoretische bijdrage 307 10.2 Bijdrage aan en aanbevelingen voor de praktijk 314 10.3 Bijdragen aan de methodologie 318 10.4 Beperkingen van deze studie 320 10.5 Aanbevelingen voor verder onderzoek 321 Epiloog 325 Samenvatting 327 Summary 341 Lijst met begrippen met de gehanteerde definitie in dit proefschrift 355 Referenties 359 Bijlagen 373 Bijlage A: Uitgebreide itemlijst over de TOS en de effecten 373 Bijlage B: Samenvattende scoringslijst variabelen van de TOS 379 Curriculum vitae 381 Dankwoord 383

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAyMDc0