Ben van der Hilst

253 Tabel 7.1 Theoretische verdieping van de proposities Paragraaf 7.2 7.3 7.4 7.5 7.6 7.7 Professionaliteit, PLG Gedeeld leiderschap Moderne sociotechniek Lerende organisatie Complex adaptief systeem Leiderschap bij zelfsturing TOS niet ingevoerd P1 Scholen waar de TOS niet is ingevoerd, worden gekenmerkt door losse koppelingen tussen management, teams, leraren en leerlingresultaten. T T P2 In scholen waar de TOS niet is ingevoerd, zijn de teams zwak gedefinieerd qua verantwoordelijkheden en bevoegdheden. T P3 In scholen waar de TOS niet is ingevoerd, is het innovatiegemak gering. T T Invoering TOS P4 Invoering van de TOS leidt tot meer manifestatie van professioneel handelen type 2. T T T T P5 Invoering van de TOS leidt tot meer innovatiegemak. T T T T T P6 Invoering van de TOS leidt tot verhoging van het werkplezier van leraren. T P7 Invoering van de TOS leidt tot meer toevallige professionele ontmoetingen. T P8 Bij de invoering, het onderhoud en het laten werken van de TOS speelt de schoolleiding een belangrijke (cruciale) rol. T T T P9 Invoering van de TOS versterkt de koppelingen tussen en binnen het besturingssysteem en het productiesysteem. T T T 7 Theorie Teamgericht organiseren

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAyMDc0