Ben van der Hilst

361 Cordingley, P., Bell, M., Rundell, B., Evans, D., & Curtis, A. (2003). The impact of collaborative CPD on classroom teaching and learning. Review: How does collaborative Continuing Professional Development (CPD) for teachers of the 5-16 age range affect teaching and learning?, in: EPPI-Centre (Ed.) Research evidence (EPPI-Centre, Social Research Unit, Institute of Education). Geraadpleegd van https://doi.org/10.1242/jcs.01681 Cox-Woutstra, E. (2000). Sociotechnische besturing systematisch bekeken. Socio- technische verandering en besturing vanuit systeemtheoretisch perspectief . Capelle a/d IJssel: Labyrint Publication. D’Innocenzo, L., Mathieu, J. E., & Kukenberger, M. R. (2016). A Meta-Analysis of Different Forms of Shared Leadership–Team Performance Relations. Journal of Management , 42 (7), 1964–1991. De Bruijn, H., & Noordegraaf, M. (2010). Professionals versus Managers? Bestuurs- kunde , 3 , 6–20. De Caluwé, L.,& Vermaak, H. (2006). Leren Veranderen. Een handboek voor de veranderkundige. Deventer: Kluwer. De Jonge, E. (2015). Beelden van de professional . Inspiratiebronnen voor professio- nalisring. Delft: Eburon De KLerk-Jolink, N., van der Klink, M., & Timmermans, O. (2016). Innovatief gedrag bij HBO-docenten. Tijdschrift Voor Hoger Onderwijs , 34 (1) 37–55. De Vries, M., & Nemec, J. (2013). Public sector reform: an overview of recent literature and research on NPM and alternative paths. International Journal of Public Sector Management , 26 (1), 4–16. Demirkasimo ǧ lu, N. (2010). Defining “teacher professionalism” from different perspectives. Procedia - Social and Behavioral Sciences , 9 , 2047–2051. Diepstraten, I., & Evers, A. (red.) (2012). Leraren leren. Een overzichtsstudie naar de professionele ontwikkeling van leraren. Heerlen: Wetenschappelijk Centrum Leraren Onderzoek (LOOK), Open Universiteit. Diepstraten, I., Wassink, H., Stijnen, S., Martens, R., & Claessen, J. (2010). Professio- nalisering van leraren op de werkplek. Heerlen: Open Universiteit. Draaisma, A. (2018). Career learning environments in vocational education. Study of a government initiated innovation programme in the Netherlands. [Proef- schrift]. Heerlen: Open Universiteit. Dussault, M., Payette, D., & Leroux, M. (2008). Principals’ transformational leadership and teachers’ collective efficacy. Psychological Reports , 102 (2), 401–410. Engeström, Y. (1994). Training for change: New approach to instruction and learning in working life. Geneve: International Labour Office. Referenties Teamgericht organiseren

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAyMDc0