Ben van der Hilst
363 Referenties Teamgericht organiseren Hart, W. (2012). Verdraaide organisaties: terug naar de bedoeling . Deventer: Kluwer. Hattie, J. (2008). Visible learning: A synthesis of over 800 meta-analyses relating to achievement . New York: Routledge Hofman, W. H. A., Hofman, R. H., Dijkstra, B. J., De Boom, J., & Meeuwisse, M. (2007). Innovaties in het voortgezet onderwijs. Een verkenning van innovaties en effecten in het voortgezet onderwijs. Groningen / Rotterdam: UOCG GION / RISBO. Honingh, M. E. (2008). Beroepsonderwijs tussen Publiek en Privaat . Amsterdam: SCO Kohnstamm Instituut. Honingh, M., & Hooge, E. (2013). The effect of school-leader support and partici- pation in decision making on teacher collaboration in Dutch primary and secondary schools. Educational Management Administration & Leadership , 42 , 75–98. Hood, C. (1991). A Public Management for All Seasons ? Public administration, 69 (1), 3–20. Hood, C. (1995). The “new public management” in the 1980s: Variations on a theme. Accounting, Organizations and Society , 20 (2/3), 93–109. Hooge, E. H. (2013). Besturing van autonomie. Over de mythe van bestuurbare onder- wijsorganisatie. (Oratie). Tilburg: Universiteit van Tilburg. Hoopes, J. (2003). False Prophets. The gurus who created modern management and why their ideas are bad for business . New York: Basic Books. Hulpia, H., & Devos, G. (2010). How distributed leadership can make a difference in teachers’ organizational commitment? A qualitative study. Teaching and Teacher Education , 26 (3), 565–575. Inspectie van het Onderwijs. (2010). Besturing en onderwijskwaliteit in het mbo. Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Inspectie van het Onderwijs. (2014a). De kwaliteit van schoolleiders in het basison- derwijs, speciaal onderwijs en voortgezet onderwijs. Ministerie van Onder- wijs, Cultuur en Wetenschap. Inspectie van het Onderwijs. (2014b). De sector lerarenopleidingen in beeld . Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Katz, D., & Kahn, R. L. (1966). The Social Psychology of Organizations . Educational Administration Quarterly . New York: Wiley. Keizer, K. (2015). Het “binnenkant” perspectief: stille kracht achter professionali- sering en teamleren . Thesis Managementwetenschappen. Heerlen: Open Universiteit Nederland Keshavarz, N., Nutbeam, D., Rowling, L., & Khavarpour, F. (2010). Schools as social complex adaptive systems: a new way to understand the challenges of introducing the health promoting schools concept. Social Science & Medicine (1982) , 70 (10), 1467–1474.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAyMDc0