Ben van der Hilst
364 Kickert, W. J. M. (1997). Public Governance in the Netherlands: An Alternative to Anglo-American “Managerialism.” Public Administration , 75 (4). 731-752. Klikauer, T. (2015). What Is Managerialism? Critical Sociology , 41 (7–8), 1103–1119. Kluijtmans, F., Becker, B., Crijns, M. & Sewandono, I. (2005). Anders leren, anders organiseren!? Eindrapport van het project Leraar anders: herontwerp van schoolorganisaties. Heerlen: Ruud de Moor Centrum, Open Universiteit Nederland. Kool J., Boumans J., Visse M. (2013) Ervaringskennis en wetenschappelijke kennis vanuit het perspectief van mensen met een ‘dubbele identiteit’: doorleefd verstehen . Utrecht/ Amsterdam: Disability Studies in Nederland, Trimbos Instituut en VUmc afdeling Metamedica. Krüger, M. L., Witziers, B., & Sleegers, P. (2007). The impact of school leadership on school level factors: Validation of a causal model. School Effectiveness and School Improvement , 18 (1), 1–20. Kuiper, E., Dikkers, L., Ledoux, G., Van den Berg, E., & Bos, W. (2015). Feitelijke en ervaren bureaucratie . Nulmeting in het kader van de kortetermijnevaluatie passend onderwijs. Rapport 935. Amsterdam: Kohnstamm Instituut. Kuipers, H., Van Amelsvoort, P., & Kramer, E. (2010). Het Nieuwe Organiseren: alternatieven voor de bureaucratie (3e ed. 2018) . Leuven: Acco. Kurland, H., Peretz, H., & Hertz-Lazarowitz, R. (2010). Leadership style and organi- zational learning: the mediate effect of school vision. Journal of Educational Administration , 48 (1), 7–30. Kwakman, K. (2003). Factors affecting teachers’ participation in professional learning activities. Teaching and Teacher Education , 19 (2), 149–170. Leithwood, K., Mascall, B., & Strauss, T. (2009). Distriburted leadership according to the evidence . (K. Leithwood, B. Mascall, & T. Strauss, Eds.). New York: Routledge. Leithwood, K., & Jantzi,D. (1990) Transformational leadership: How principals can help reform school cultures . Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association, Boston. Leithwood, K., & Jantzi, D. (2000). The effects of transformational leadership on organizational conditions and student engagement with school. Journal of Educational Administration , 38 (2), 112–129. Leithwood, K., & Jantzi, D. (2005). A Review of Transformational School Leadership Research 1996 – 2005 . Leadership and Policy in Schools 4 (3), 177-199. Leithwood, K., & Poplin, M. (1992). The Move Toward Transformational Leadership. Educational Leadership , 49 (5), 8–13. Lekkerkerk, L. J. (2019). Innovatie- en Organisatiestructuur . Ontwikkeling en test van een functiemodel voor structuuronderzoek en -diagnose. Proefschrift Radboud Universiteit Nijmegen. Nijmegen: Innovatica.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAyMDc0