Ben van der Hilst

365 Majoor, D. J. M. (2000). Voortgang in autonomie: een studie naar de organisatorische gevolgen van financiele en personele beleidsbenutting in het basisonderwijs . [Proefschrift] Universiteit van Amsterdam. Marx, E.C.H. (1975) De organisatie van scholengemeenschappen in onderwijskundige optiek . [Proefschrift]. Universiteit van Amsterdam. McDaniel, O., Neeleman, A., Schmidt, Gh., & Smaling, H. (2010). De professionaliteit van MBO-docenten in vergelijkend perspectief. Amsterdam: CBE. Mintzberg, H.(1979) The structuring of organizations. Englewoods Cliffs, NJ: Prentice-Hall. Mitchell, J., Riley, P., & Loughran, J. (2010). Leading professional learning in schools : emotion in action . Teacher Development , 14 (4), 37–41. Netelenbos, T. (1995). De school als lerende organisatie: kwaliteitsbeleid op scholen voor primair en voortgezet onderwijs . Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Onderwijsraad (2016). Een ander perspectief op professionele ruimte in het onderwijs . Den Haag: Onderwijsraad. Onderwijsraad (2018). Een krachtige rol voor schoolleiders. Den Haag: Onderwijsraad. Oomen, C., Van Hooijdonk, M, & Smit, K. (2014). De lerende organisatie : Wat is het en hoe geef je er vorm aan? Den Haag: School aan Zet. Otto, M. (2000). Strategisch veranderen in politiek bestuurde organisaties: politieke pragmatiek en bestuurlijke reflectie. Assen: Van Gorcum. Otto, M. M. (2008). Over de verbinding tussen professie en wetenschap. M&O , (1), 66–83. Pal, L. A. (2008). Inversions without end: The OECD and global public management reform . Paper presented at the OECD and Global Governance Workshop, Carleton University, Ottawa, Canada, January 19-20, 2007. Geraadpleegd van http://www3.carleton.ca/cgpm/Projects/reform/Inversions without End.pdf Runhaar, P., Sanders, K., & Sleegers, P. (2005). De school als ontwikkelplek voor leraren . Een literaturonderzoek naar organisatiefactoren die implementatie van nieuwe onderwijsconcepten bevorderen. Rapport Universiteit Twente. Enschede: Twente Centre for Career Research. Petri, M.,& Burkhardt,G. (1992). An Organizatiobnal and Educational Systems Approach to Secondary School Development. Utrecht: APS. Prins, S., Craps, M., & Taillieu, T. (2005). Boundary Dynamics in Natural Resource Management : The Ambiguity of Stakeholder Inclusion. Revue Gouvernance , 2 (2). Geraaadpleegd van https://doi.org/10.7202/1039128ar Reeves, P. M., Pun, W. H., & Chung, K. S. (2017). Influence of teacher collaboration on job satisfaction and student achievement. Teaching and Teacher Education , 67 , 227–236. Referenties Teamgericht organiseren

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAyMDc0