Ben van der Hilst

366 Rogers, Y., & Ellis, J. (1994). Distributed Cognition - an alternative Framework for Analyzing and Explaining Collaborative Working. Journal of Information Technology , 9 (2), 119–128. Rosendaal, B., & Bijlsma-Frankema, K. (2013). Knowledge sharing within teams: enabling and constraining factors. Knowledge Management Research & Practice , (September), 1–13. Rubens, W., De Volder, M., Dam, T., & De Groot, M. (2012). Docentprofessionalisering leidt tot betere leeropbrengsten. Onderwijsinnovatie , 32–34. Sauer, T. (2013). Het informeel leren van MBO docenten in een team. Masterthesis. Geraadpleegd van https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/272750/ Masterthesis%20Sauer% Schnabel, P. (2000). Een sociale en culturele verkenning voor de langere termijn. In: Don, F. & Schnabel, P. (red.), Trends, dilemma’s en beleid; essays over ont- wikkelingen op langere termijn . Den Haag: Sociaal en Cultureel Planbureau. Schön, D.A. (1983). The reflective practitioner: How professionals think in action. Aldershot: Arena. Scribner, J. P., Sawyer, R. K., Watson, S. T., & Myers, V. L. (2007). Teacher Teams and Distributed Leadership: A Study of Group Discourse and Collaboration. Educational Administration Quarterly , 43 (1), 67–100. Senge, P. M. (1990). The Fifth Discipline; The Art and Practice of The Learning Orga- nization. New York: Doubleday. Senge, P. M., Cambron-McCabe, N., Lucas, T., Smth, B., & Dutton, J. (2000). School that learn: A fifth discipline fieldbook for educators, parents, and everyone who cares about education. New York: Crown Publishing. Simon, F. (2017). De onderzoeker in een responsieve complexiteitsbenadering. Kwalon , 22 (2), 12–20. Sitter, U. de. (1990). Het Sociotechnisch Perspectief. Tijdschrift Voor Arbeidsvraag- stukken , 6 (3), 4–19. Sleegers, P., Geijsel, F., & Van den Berg, R. (2002). Conditions Fostering Educational Change. In: Leithwood,K & Halliger,P. (eds) Second International Hand- book of Educational Leadership and Administration. Dordrecht: Kluwer Academic. p75-102. Smaling, A. (2009). Participatief onderzoek : een overzicht. Kwalon , 40 (1), 23–32. Smetsers, F. (2007). Samenwerken in teams, een vanzelfsprekendheid?: een onderzoek naar condities die het samenwerken van professionals in teams beïnvloeden. [Proefschrift]. Nijmegen: Radboud Universiteit. Verkregen van http://repository.ubn.ru.nl/handle/2066/30069 Smid, G.A.C. (2012). Goed werk vraagt om goed besturen. Over professionalisering als hart van besturing van organisaties in de 21e eeuw . [Inaugurele rede]. Heerlen: Open Universiteit Nederland.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAyMDc0