Ben van der Hilst

367 Smid, G. A. C., & Bernaert, G. F. (2007). Leiden bij innoveren in netwerken. Manage- ment en Organisatie , 61 (3), 5–23. Smid, G. A. C., & Bernaert, G. F. (2008). Maakbaarheid: macht en leren. Management en Organisatie , 62 (3–4), 204–218. Snoek, M., & Amsterdam. (2013). Transfer en boundary crossing bij masteropleidingen voor leraren. Tijdschrift Voor Hoger Onderwijs , 34 (3), 5–16. Stacey, R. D. (2010). Complexity and Organzational Reality . New York: Routledge. Staessens, K. (1991). De professionele cultuur van basisscholen. Leuven: Universitaire Pers Leuven. Stigter, A. (2007). Leren en kennis creeren. Literatuurstudie naar het leren van lera- ren, teams en organisaties. In: Eigenaar van Kwaliteit. Snoek, M. (red): Veran- deringsbekwame leraren en het publieke onderwijsdebat. p79-92. Stoker, J. (2005). Leiderschap in verandering. Gedrag en Organisatie , 18 (5), 277–293. Stoll, L., Bolam, R. A. Y., Mcmahon, A., Wallace, M., & Thomas, S. (2006). Professional Learning Communities: A Review of the Literature. Journal of Educational Change, (7) , 221-258 Ten Have, W. (2005). Organisatiebesturing : het managementproces als basis voor onderscheidend vermogen. Management Executive , (December), 1–19. Tian, M., Risku, M., & Collin, K. (2015). A meta-analysis of distributed leadership from 2002 to 2013: Theory development, empirical evidence and future research focus. Educational Management Administration & Leadership , 44 (1). 146-164. Tolofari, S. (2005). New Public Management and Education. Policy Futures in Edu- cation , 3 (1), 75. Traag, T. (2018). Statistische Trends. Leerkrachten in het basisonderwijs . Den Haag: Centraal Bureau voor de Statistiek. Retrieved from https://www.cbs.nl/-/me- dia/_pdf/2018/26/2018st15 leerkrachten basisonderwijs (1).pdf Truijen, K. (2012). Teaming Teachers. Exploring factors that influence effective team functioning in a vocatonal education context . [Proefschrift]. Enschede: University of Twente. Truijen, K. J. P., Sleegers, P. J. C., Meelissen, M. R. M., & Nieuwenhuis, A. F. M. (2013). What makes teacher teams in a vocational education context effective?: A qualitative study of managers’ view on team working. Journal of Workplace Learning , 25 (1), 58–73. Uhl-Bien, M., & Michael, A. (2018). Leadership for organizational adaptability. Leader- ship Quarterly 29 (1), 89–104. Uhl-Bien, Mary, Marion, R., & McKelvey, B. (2007). Complexity Leadership Theory: Shifting leadership from the industrial age to the knowledge era. Leadership Quarterly , 18 (4), 298–318. Referenties Teamgericht organiseren

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAyMDc0