Ben van der Hilst

369 Van der Hilst, B., & Stam, J. (2003). De School Meester. Leidinggeven aan schoolont- wikkeling. Utrecht: VVO. Van der Hilst, B., & Steeman, A. (1993). Schoolorganisatie, management en school- cultuur. Meso-Focus , (15), 55–70. Van der Hilst, B., & Weijers, F. (1994) Zelfstandig leren in de schoolorganisatie. Director, november, 140-143. Van Dijk, A., Smid, G., & Woldendorp, H. (1993). Sturen in complexe organisaties. Theorie en praktijk in het hoger onderwijs. Assen/Maastricht: Van Gorcum. Van Eijnatten, F.M. (1990). Het einde van Arbeidsprocesbenadering en Sociotech- niek: een kwestie van redeneren of uitproberen? Tijdschrift voor arbeids- vraagstukken, 6( 2 ), 46-61. Van Eijnatten, F.M. (1992). Ontwikkelingen in de sociotechniek. In P.J.D. Drenth, H. Thierry, & Ch.J. de Wolff (Reds.). Nieuw Handboek Arbeids- en Organisatie- psychologie , aflevering 8. (pp. 4.3-1 - 4.3-46). Deventer: Van Loghum Slaterus. Van Eijnatten, F. M., Eggermont, S. J. C., De Goffau, C. T. A., & Mankoe, I. (1994). Het Socio-Technisch Ontwerp Paradigma van Organisaties : een bibliografie van 1145 Nederlandstalige literatuurreferenties. (Release FBNL 02T) [EUT - BDK report]. Dept. of Industrial Engineering and Management Science; Vol. 63). Eindhoven: Technische Universiteit Eindhoven. Van Hootegem, G., Huys, R. and Maes, G. (2014), Meten en veranderen. Instrumenten bij het Nieuwe Organiseren . Leuven: Acco. Van Schoonhoven, R. (2016). Recht doen aan beroepsonderwijs [oratie]. Amster- dam: Vrije Universiteit. Van Veen, K., Sleegers, P., Bergen, T., & Klaassen, C. (2001). Professional orientati- ons of secondary school teachers towards their work. Teaching and Teacher Education , 17 (2), 175–194. Veen, K. van, Zwart, R., Meirink, J., & Verloop, N. (2010). Professionele ontwikkeling van leraren. een reviewstudie naar effectieve kenmerken van professiona- liseringsinterventies van leraren. Leiden: ICLON Expertise Centrum Leren van Docenten. Van Wessum, L. (1997). De sectie als eenheid . Samenwerking en proefessionalise- ringsopvattingen van docenten in het voortgezet onderwijs. [Proefschrift] Utrecht: Utrecht University. Geraadpleegd van http://dspace.library.uu.nl/ handle/1874/20383 Vangrieken, K., Dochy, F., Raes, E., & Kyndt, E. (2015). Teacher collaboration: A systematic review. Educational Research Review , 15 , 17–40. Verbiest, E. (2006). Professionals moeten het verdienen. Tijdschrift Voor Hoger Onderwijs , 24 (4), 239–248. Referenties Teamgericht organiseren

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAyMDc0