Ben van der Hilst

375 36. Problemen, casuïstiek of gewenste verbeteringen worden methodisch besproken in de teams 37. De school heeft een duidelijke visie op het leren van leerlingen 38. De school heeft een duidelijke visie op het leren van medewerkers 39. De onderwijsvisie van de school en de visie van de school op het leren van docenten zijn in lijn met elkaar 40. Er is voldoende ruimte in het rooster en de jaarplanning voor teamoverleg 41. De faciliteiten (ruimte, financiële middelen, informatievoorziening, administratieve ondersteuning) voor de teams is voldoende. 42. De teams verantwoorden zich als collectief naar de ouders 43. Alle docenten in de school hebben een helder beeld van de organisatiestructuur 44. Het team verzorgt tenminste 60% van de lessen aan de groep leerlingen van het team B. Expertteams Er bestaan op school de volgende (soorten) expertteams: 0 secties 0 groepen die expertise delen op het gebied van rekenen, taal, ict, et cetera. 1. Het aantal leden van het expertteam bedraagt maximaal 6 leden 2. Het enige criterium voor deelname van de leden is hun expertise 3. Er wordt gezorgd voor maximale spreiding van experts over de afdelingen of teams van de school 4. Een expertteam is collectief verantwoordelijk voor de professionalisering van de leden 5. Het expertteam ontwikkelt een visie op de expertise van het team 6. Expertteams zijn verantwoordelijk voor de doorgaande leerlijn van de expertise 7. Het expertteam is collectief verantwoordelijk voor de kwaliteit van hun expertise in school 8. De verantwoordelijkheden van de expertteams zijn duidelijk omschreven en bij de leden bekend 9. De bevoegdheden van de expertteams zijn duidelijk omschreven en bij de leden bekend 10. Het is duidelijk wie opdrachtgever voor de expertteams zijn 11. Expertteams leggen periodiek verantwoording af over hun resultaten 12. Er is een teamleider bij de expertteams Bijlagen Teamgericht organiseren

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAyMDc0