Ben van der Hilst

377 Bijdragen aan totale schoolontwikkeling 13. Docenten doen vaak suggesties voor de totale schoolontwikkeling 14. Docenten denken graag mee over het schoolbeleid 15. Docenten helpen graag mee bij schoolbrede activiteiten 16. Docenten komen regelmatig bij de schoolleiding met nieuwe ideeën. Zelfstandig en initiatiefrijk 17. Docenten lossen zelfstandig problemen op 18. Docenten stellen zich niet afhankelijk op van de leidinggevende 19. Docenten nemen veel initiatieven 20. Docenten gedragen zich als zelfstandige medewerkers D. Werkplezier 1. Onze docenten zijn trots dat ze op deze school werken 2. Onze docenten zijn zeer tevreden met hun werk 3. Onze docenten klagen zelden over de werkdruk 4. Onze docenten zijn tevreden over de schoolleiding 5. In de medewerkerskamer heerst er altijd een opgewekte stemming E. Innovatiegemak 1. Tussen het opperen van een idee en het verwezenlijken ervan in de praktijk verloopt weinig tijd 2. Een idee wordt eerst op kleine schaal uitgeprobeerd (door 1 team of in enkele klassen bijvoorbeeld) 3. De laatste jaren is er geen vertraging opgetreden bij het uitvoeren van plannen 4. Het aantal dwarsliggers bij het realiseren van plannen is minder dan 5% 5. De belangrijkste speerpunten van vier jaar geleden zijn gerealiseerd F. Toevallige professionele ontmoetingen 15 1. In de wandelgangen wordt veel over leerlingen gesproken 2. In de wandelgangen wordt veel over het eigen lesgeven gesproken 3. Onze docenten gaan gemakkelijk te rade bij collega’s wanneer ze een probleem hebben 4. Iedere docent verkeert regelmatig informeel met andere collega’s 5. Docenten blijven lang na lestijd op school, ook al zijn er geen vergaderingen. 15 Deze categorie is pas later aan de itemlijst toegevoegd Bijlagen Teamgericht organiseren

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAyMDc0