Table of Contents
I
385
Ben van der Hilst
1 Inleiding
15
2 De sturingsopgave van de schoolleider
23
3 Het sturingsdomein 'schoolorganisatie’
51
4 De ontwikkeling van een praktijktheorie over de TOS
71
5 Validering en verrijking van de praktijktheorie door ontwerpgericht onderzoek
99
6 Toetsing van de proposities in de praktijk
125
7 Theoretische verdieping van de proposities
223
8 Conclusies over de validering en verrijking van het organisatiemodel
257
9 Opbrengst: een herzien hulpmiddel voor schoolleiders
283
10 Discussie
305
Epiloog
325
Samenvatting
327
Summary
341
Lijst met begrippen met de gehanteerde definitie in dit proefschrift
355
Referenties
359
Bijlagen
373
Bijlage A: Uitgebreide itemlijst over de TOS en de effecten
373
Bijlage B: Samenvattende scoringslijst variabelen van de TOS
379
Curriculum vitae
381
Dankwoord
383
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAyMDc0