Esther Mertens
184 | Chapter 7 Dankwoord Dit proefschrift is tot stand gekomen dankzij de hulp en steun van vele anderen. Hier wil ik hen graag persoonlijk voor bedanken. Allereerst wil ik mijn begeleiders bedanken voor hun toewijding, tijd, feedback en steun. Maja, jouw kritische vragen en scherpe geest hebben mij keer op keer uitgedaagd om keuzes te heroverwegen en te zoeken naar een alternatieve aanpak. Ellen, jouw nuchtere en zakelijke aanpak heeft me geholpen prioriteiten te stellen in drukke periodes. Monique, jouw praktijkgerichte insteek en ervaring met interventies hebben een extra dimensie toegevoegd aan mijn aanpak van het onderzoek en vertaling naar de praktijk. I also want to thank my colleagues at the Centre for Evidence-Based Interventions at the University of Oxford for the warmwelcome, interesting lectures, and pub nights. Frances, thank you for your time, ideas, and knowledge of meta-analyses. Elizabeth, when working together on the paper, your question “What do we want to schools to know?” always brought me back to the practical relevance of my research when I was too focused on my analyses. I also want to thank the DPhil students at the department for introducing me into Oxford’s student life, in particular the life within the colleges. Ana and Janina, you made me feel at home in Oxford, thank you! Daarnaast wil ik mijn co-auteur Patty bedanken. Jouw enthousiasme en expertise op het gebied van componenten van interventies werken aanstekelijk en zijn inspirerend. Alle scholen, leerlingen, leerkrachten, ouders en het Rots en Water instituut wil ik bedanken voor hun inzet tijdens dit project. Zonder hen zou er geen data zijn geweest om te analyseren. Ook de studenten, in het bijzonder mijn student assistentes Natasha, Iris, Lissy en Milou, wil ik bedanken voor hun hulp bij de dataverzameling en het coderen van de observaties. Verder wil ik al mijn collega’s van de afdeling Orthopedagogiek Psychosociale Problemen bedanken. Jullie gezelligheid, openheid, en ideeën hebben ervoor gezorgd dat ik altijd met plezier naar mijn werk ben gegaan (en nog steeds ga). Ook de PhDs wil ik bedanken voor hun ideeën, oplossingen, experimenteel leren in de pantry en bovenal gezelligheid. Rianne en Sanne, ik heb genoten van onze kopjes thee in de ochtend en de gifjes tijdens de digitale maanden aan het einde van mijn PhD. Lilly, mijn bondgenoot en “roomie” vanaf het allereerste begin, jij hebt mijn PhD traject verreikt en nog leuker gemaakt! Bedankt voor je luisterend oor, brainstormen, gezelligheid, en regelen van tafels en muurversiering. Uiteindelijk zijn ook bij mij de eerste grijze haren verschenen. Tot slot wil ik graag mijn familie bedanken voor hun aanmoediging en steun. Mama, bedankt voor je aanhoudende steun en vertrouwen in mijn capaciteiten. Je hebt me altijd aangemoedigd door te zetten ook als ik zelf even iets minder positief was. Papa, bedankt voor je betrokkenheid, pogingen mijn wetenschappelijke, Engelse
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAyMDc0