Nanke Dokter

Bibliografie 231 Kieffer, M. & N. Lesaux (2007). Breaking down words to build meaning: Morphology, vocabulary, and reading comprehension in the urban classroom. The Reading Teacher , 61 (2), 134-144. Kleemans, T. (2013). Individual variation in early numerical development: Impact of linguistic diversity and home environment (diss. Radboud University, Behavioural Science Institute). Koopman, M., R. Aarts, J. Hulsker, J. Imants & Q. Kools (te verschijnen). Het leren en de leeropbrengsten van docenten en studenten in leerateliers. Pedagogische Studiën . Korthagen, F.A.J. (2001). Waar doen we het voor? Op zoek naar de essentie van goed leraarschap (oratie Utrecht University, WCC). Korthagen F., J. Loughran & T. Russell (2006). Developing fundamental principles for teacher education programs and practices. Teaching and Teacher Education , 22 (8), 1020-1041. Korthagen, F. & A. Vasalos (2002). Niveaus in reflectie: naar maatwerk in begeleiding. VELON Tijdschrift voor Lerarenopleiders , 23 (1), 29-38. Krashen, S.D. (1985). The input hypothesis: Issues and implications. London/New York: Longman. Lagzhaoui, M. (2011). Emergent academic language at home and at school: A longitudinal study of 3-to 6-year-old Moroccan Berber children in the Netherlands (diss. Tilburg University). Oisterwijk: BOXPress. Landelijk Platform Beroepen in het Onderwijs (2010). Bekwaamheidseisen in de school. Op weg naar versterking beroepskwaliteit leraren . Utrecht: Landelijk Platform Beroepen in het Onderwijs. Langer-Osuna, J.M. & M.A. Avalos (2015) “I’m trying to figure this out. Why don’t you come up here?” Heterogeneous talk and dialogic space in a mathematics discussion. ZDM Mathematics Education , 47 (7), 1313-1322. Leeuw, B. van der, T. Israel, I. Pauw & A. Schaufeli (2009). Kennisbasis Nederlandse taal. Den Haag: Lerarenopleiding basisonderwijs. Leoned (2009). Kennisplatform ‘De taalontwikkelende leraar’. Ontleend aan https://husite.nl/leoned/ Leseman, P.P.M., A.Y. Mayo, M.E. Messer, A.F. Scheele & K.M. Vander Heyden (2009). De vroege ontwikkeling van schooltaal: het DASH-project. Tijdschrift voor Orthopedagogiek , 48(6), 271-287. Leuverink, K. (2019). Teacher research in secondary education: An empirical study into teacher research as a means for professional development and school development (diss. Tilburg University). Linden, W. van der (2012). A design-based approach to introducing student teachers in conducting and using research (diss. Eindhoven University of Technogoly). Linden, W. van der, A. Bakx, A. Ros, D. Beijaard & L. van den Bergh (2015). The development of student teachers’ research knowledge, beliefs and attitude. Journal of Education for Teaching: International Research and Pedagogy , 41 (1), 4-18. Loewenberg Ball, D., M. Thames & G. Phelps (2008). Content knowledge for teaching: What makes it special? Journal of Teacher Education , 59 (5), 389-407. Bi

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAyMDc0