Nanke Dokter

8 Stimuleren van schoolse taalvaardigheid bij rekenen De praktische relevantie van het onderzoek zit in het toepassen van inzichten uit Deel 1 om op de opleiding een betere focus te kunnen kiezen bij de inrichting van het curriculum, met name bij het aanbod van taal en rekenen/wiskunde. Zowel in Deel 1 als in Deel 2 van het onderzoek zijn materialen ontwikkeld, zoals een website, vragen- lijsten en kijkwijzers, die te gebruiken zijn in de praktijk van de opleiding of bij na- scholingen voor ervaren leraren. Per deel afzonderlijk worden de richtinggevende concepten, onderzoeksopzet, resultaten en conclusies beschreven. Beide delen starten met een beschrijving van wat er per hoofdstuk in dat deel aan de orde komt. Inzichten uit Deel 1 die van belang zijn voor de interventie die in Deel 2 wordt gepresenteerd en onderzocht, worden beschre- ven in de inleiding van Deel 2. Het proefschrift eindigt met een hoofdstuk waarin de totale onderneming wordt beschouwd vanuit wetenschappelijk en praktisch perspec- tief, waarin conclusies worden getrokken en waarin aanbevelingen worden gedaan voor vervolgonderzoek en voor praktische toepassingen.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAyMDc0