Nanke Dokter

Inhoud XI 7.3 Opzet van de interventie 131 7.3.1 Bevindingen uit het onderzoek naar de ontwikkeling van schoolse 131 taalvaardigheid 7.3.2 Context van de interventie 134 7.3.3 Concretisering van de interventie 136 8 Opzet van het onderzoek naar de effectiviteit van de interventie 145 8.1 Onderzoeksopzet 145 8.2 Participanten 146 8.3 Instrumenten en procedures 146 8.4 Analyses 149 9 De effectiviteit van de interventie 151 9.1 Ontwerp en realisatie van de interventie 151 9.2 Kennisvermeerdering en attitudeverandering 158 9.2.1 Schooltaalkennis 158 9.2.2 Attitude ten aanzien van schooltaalstimulerend gedrag 160 9.3 Inzet van schooltaalstimulerende strategieën 162 9.3.1 Gebruik van schooltaalstimulerende strategieën gericht op begrip 162 en productie 9.3.2 Gebruik van schooltaalstimulerende strategieën gericht op power up 164 en power down 9.3.3 Variatie in gebruik van schooltaalstimulerende strategieën 167 9.4 Effecten volgens docent- en studentevaluatie 171 9.4.1 Effecten volgens de docent rekenen/wiskunde 171 9.4.2 Effecten volgens studenten 172 9.4.3 Samenhang tussen ervaren effecten en betrokkenheid en aanwezigheid 174 bij de interventie 9.5 Het leerproces van drie individuele studenten 176 9.5.1 Opzet van de casestudie 176 9.5.2 Resultaten per student 177 9.5.2.1Student A 177 9.5.2.2Student B 185 9.5.2.3Student C 191 9.5.3 Samenvattend 197 9.6 Conclusie 198 10 Conclusies 201 10.1 Inleiding 201 10.2 Constructie van de interventie 202 10.3 Effectiviteit van de interventie 203 10.4 Het leerproces van de drie individuele studenten 205 10.5 Samenvattend 206

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAyMDc0