Gersten Jonker
Dankwoord 221 A DANKWOORD De best gelezen bladzijden van dit boek. Graag moedig ik de lezer hier aan om ook de minder clichématige delen van dit boek te bekijken. En ik laat hier ook de kans niet onbenut om u iets mee te geven: als ik één ding geleerd heb indit traject is het wel dat leren een sociaal gebeuren is. Lerendoe je niet alleen, maar samen met anderen, gesteund door anderen, reflecterend met anderen, opgepept of geïnspireerd door anderen; kortom leren vindt plaats in een interpersoonlijke context. Om werkelijk iedereen persoonlijk te bedanken voor zijn of haar rol in deze sociale omgeving gaat niet lukken, maar weet dat ik dankbaar ben voor de context waarin dit (ons!) leren mocht plaats hebben en plaats heeft. Professor Ten Cate, beste Olle. “You’re so privileged to have Olle as your supervisor”, werd me meer dan eens verteld. Ik weet niet of je dat voorrecht als wederkerig hebt ervaren. Soms was ik lastig, ongrijpbaar, langzaam als buitenpromovendus van het slag medisch specialist. Veel dank voor je persistentie en je onuitputtelijke bron van ideeën en medische onderwijskundige kennis! Professor Hoff, beste Reinier. Begonnen als mijn co-promotor, heb je die rol feitelijk vastgehouden toen je tweede promotor werd. Al coachend hielp je me het doel voor ogen houden, te relativeren, de ambitie dáár te houden. Als er een opleiding tot promotor was zou ik je wel een EPA beoordeling op niveau 4 willen geven. Veel dank in ieder geval! Professor Kalkman, beste Cor. Mooi dat je, na de stap opzij voor Reinier, betrokken bleef bij mijn traject. Dank voor alle academische input, en je voorbeeld in de skill‘academisch schrijven en schaven’. Voor het onderzoek rondomhet Dedicated Schakeljaar gaat mijn dank uit naar demede- ontwikkelaars van het DSJ, medewerkers van de afdeling KVO, van het Simulatiecentrum Rijnstate, en iedereen die deelnam aan de studies of als examinator optrad en aan student onderwijskunde Mirja voor het validiteitsargument. Speciale dank aan de co-auteurs voor het verzette werk: Stefan, Eveline, studenten onderwijskunde Rhodé & Charissa, Fedde (kwalitatief onderzoek, met jouw achtergrond: blijft gaaf ), Myra en Jacqueline. Beste Eveline, speciale dank aan jou voor het meedenken over de opzet en voor het runnen van de toets, je optimisme en natuurlijk de uurtjes achter mappen en computer om de dataset loepzuiver te krijgen.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAyMDc0