Sonja Graafstal en Carine Heijligers

236 3A Bijlage B. Bewegingsschema mei 2012 Gezamenlijk Onderscheidend Volgen/Leiden RICHTING: fysieke richting onderwerp: gesprek activiteit tijd/plaats Fysiek: Dewy en hulpgever Mireille hebben dezelfde hoofdrichting: naar elkaar, de ranja en de koekjes. Onderwerp: Dewy en Mireille hebben dezelfde gespreksonderwerpen en activiteiten zoals de ranja, het koekje en een spelletje. Tijd: Zij praten allebei in het heden. Fysiek: soms kijkt de een naar de koekjes en de ander naar de ranja. Onderwerp: ieder heeft een eigen taakje bij het inschenken van de ranja. De een houdt de beker vast, de ander schenkt het water er in. Dewy schenkt de ranjasiroop in, waarna Mireille er water bij doet. Mireille scheurt een zak koekjes open, vervolgens volgt Dewy met haar blik de handelingen van Mireille. Dewy stopt een rietje in de beker en begint te drinken, vervolgens stopt Mireille ook een rietje in de beker en gaat ook drinken. Mireille en Dewy volgen elkaar in de activiteit en in de kijkrichting. SNELHEID Dewy en Mireille handelen en praten ongeveer even snel. Ze volgen elkaar met praten en handelen met eenzelfde snelheid op tijdens een beurtwisseling. Dewy is soms sneller dan Mireille. Dewy pakt al een koekje terwijl Mireille nog bezig is met de koekjes op het bord te leggen. Dewy wacht met de beker ranja in haar andere hand totdat Mireille klaar is met de koekjes, dan overhandigt ze de beker. Dewy volgt Mireille in snelheid. Mireille giet water in de beker, Dewy wacht tot ze klaar is en pakt de beker met limonade aan. Dewy volgt Mireille.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw