Sonja Graafstal en Carine Heijligers

420 3H Bijlage C. Bewegingsschema september 2012 Gezamenlijk Onderscheidend Volgen/Leiden RICHTING: fysieke richting onderwerp: verbaal activiteit tijd/plaats Fysiek: Floyd en Raisa hebben op momenten dezelfde kijkrichting: naar elkaar, het papier of de omgeving. Ze hebben allebei hun romp gericht naar de tafel. Onderwerp: Ze praten over hetzelfde onderwerp, het bedenken van activiteiten die ze kunnen doen. Tijd/plaats: ze praten in het heden en over wat ze in de toekomst kunnen doen. Fysiek: Ze kijken op momenten allebei naar iets anders. De een naar het papier, terwijl de ander naar het gezicht kijkt. Onderwerp: Raisa heeft onderwerp activiteiten verzinnen, Floyd heeft activiteit ‘spelling’. Tijd: Floyd komt regelmatig terug op onderwerpen die al geweest zijn en in het verleden liggen. Raisa vraagt: ‘vind je het leuk om een cake te bakken?’ Vervolgens antwoordt Floyd: ‘zo schrijf je toch badmintonnen?’ Waarop zij antwoordt: ...’met dubbel n’. Floyd volgt Raisa niet, Raisa volgt Floyd wel. SNELHEID Floyd en Raisa praten even snel. Raisa noemt sneller een nieuwe activiteit dan Floyd kan opschrijven. Raisa praat met langere zinnen dan Floyd. Raisa schrijft sneller dan Floyd. Nadat Raisa opmerkt dat ze sneller praat dan Floyd kan schrijven, wacht zij met praten tot Floyd klaar is met schrijven. Raisa volgt Floyd.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw