Sonja Graafstal en Carine Heijligers

600 LITERATUUR Baart, A. (2001). Een theorie van de presentie. Boom. Baart, A. [Kennisplein.be] (2018, 20 november). Presentie Theorie - Prof. Dr. Andries Baart. [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=H35-E4xWa_Q Baart, A., & Heijst, A. van (2003). Inleiding: Een beknopte schets van de presentietheorie. Sociale Interventie, 12(2), 5–8. Baart, A., & Timmerman, G. (2022). Relationeel onderwijs - bezien vanuit presentie. Van 12tot18. Ten Brink Uitgeverij. Bailenson, J. N., & Yee, N. (2005). Digital chameleons: Automatic assimilation of nonverbal gestures in immersive virtual environments. Psychological Science, 16(10), 814–819. https:// doi.org/10.1111/j.1467-9280.2005.01619.x Baille, R. T., Cecen, A. A., & Erkal, C. (2009). Normal heartbeat series are nonchaotic, nonlinear, and multifractal. New evidence from semiparametric and parametric tests. Chaos, 19(2), Article 028503. https://doi.org/10.1063/1.3152006 Barkley, R. A. (1997). Behavioral inhibition, sustained attention, and executive functions: Constructing a unifying theory of ADHD. Psychological Bulletin, 121(1), 65–94. https://doi. org/10.1037/0033-2909.121.1.65 Barkley, R. A. (2003). Attention-deficit/hyperactivity disorder. In E. J. Mash & R. A. Barkley (Eds.), Child Psychopathology (pp. 75–143). Guilford Press. Baron-Cohen, S., Leslie, A. M., & Frith, U. (1985). Does the autistic child have a “theory of mind”? Cognition, 21(1), 37–46. https://doi.org/10.1016/0010-0277(85)90022-8 Baron-Cohen, S., & Wheelwright, S. (2004). The empathy quotient: An investigation of adults with Asperger syndrome or high functioning autism, and normal sex differences. Journal of Autism and Developmental Disorders, 34(2), 163–175. https://doi.org/10.1023/ B:JADD.0000022607.19833.00 Barrett, L. F., Mesquita, B., & Gendron, M. (2011). Context in emotion perception. Current Directions in Psychological Science, 20(5), 286–290. http://dx.doi.org/10.1177/0963721411422522 Baten, F. (2017). “Maar Socrates, ik weet niet hoe ik u moet zeggen wat ik bedoel”. Een verkenning van definities. [Ongepubliceerde bachelorscriptie]. Radboud Universiteit. Baumeister, R. F., & Leary, M. R. (1995). The need to belong: Desire for interpersonal attachments as a fundamental human motivation. Psychological Bulletin, 117(3), 497–529. https://doi. org/10.1037/0033-2909.117.3.497 Bayley, N. (1993). Bayley scales of infant development, Second Edition: Manual. Psychological Corporation. https://doi.org/10.1007/978-1-4419-1698-3_284 Beebe, B. (2000). Constructing mother–infant distress: The microsynchrony of maternal impingement and infant avoidance in the face-to-face encounter. Psychoanalytic Inquiry, 20(3), 421–440. https://doi.org/10.1080/07351692009348898 Beebe, B., Rustin, J., Sorter, D., & Knoblauch, S. (2003). An expanded view of intersubjectivity in infancy and its application to psychoanalysis. Psychoanalytic Dialogues, 13(6), 805–841. https://doi.org/10.1080/10481881309348769 Beek, F. van, & Schuurman, M. (2010). Eigen Kracht-conferenties: kansen en mogelijkheden in de zorg aan mensen met een verstandelijke beperking. Nederlands Tijdschrift voor de Zorg aan Mensen met een Verstandelijke Beperking, 36(3), 197–208. Beekman, A. T. F., & Hengeveld, M. W. (2014). Diagnostiek niet verwarren met classificeren in de psychiatrie. Tijdschrift voor Psychiatrie, 54, 531-532. https://www.tijdschriftvoorpsychiatrie. nl/assets/articles/56-2014-8-artikel-beekman.pdf Belmonte-Serrano, M. A. (2015). El mito de la distinción entre criterios de clasificación y criterios diagnósticos. Reumatologia Clinica, 11(3), 188–189. https://doi.org/10.1016/j. reumae.2014.12.007

RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw