603 LITERATUUR Condon, W. S., & Ogsten, W. D. (1967). A segmentation of behavior. Journal of Psychiatric Research, 5(3), 221–235. https://doi.org/10.1016/0022-3956(67)90004-0 Condon, W. S., & Sander, L. W. (1974). Neonate movement is synchronized with adult speech: Interactional participation and language acquisition. Science, 103(4120), 99–101. http://doi. org/10.1126/science.183.4120.99 Cooley, C. H. (1902). Human nature and the social order. Scribner’s Sons. Courtemanche, A., Schroeder, S., Sheldon, J., Sherman, J., & Fowler, A. (2012). Observing signs of pain in relation to self-injurious behaviour among individuals with intellectual and developmental disabilities. Journal of Intellectual Disability Research, 56(5), 501–515. http:// dx.doi.org/10.1111/j.1365-2788.2011.01492.x Cuijpers, P., Quero, S., Papola, D., Cristea, I., & Karyotaki, E. (2021). Care-as-usual control groups across different settings in randomized trials on psychotherapy for adult depression: A metaanalysis. Psychological Medicine, 51(4), 634-644. http://doi.org/10.1017/S0033291719003581 Dale, R., & Spivey, M. J. (2006). Unraveling the dyad: Using recurrence analysis to explore patterns of syntactic coordination between children and caregivers in conversation. Language Learning, 56(3), 391–430. https://doi.org/10.1111/j.1467-9922.2006.00372.x Damasio, A. (2001). Ik voel dus ik ben. Hoe gevoel en lichaam ons bewustzijn vormen (M. Post, A. Mulder, Trans.). Wereldbibliotheek. (Origineel werk gepubliceerd in 1999) Damasio, A. (2003). Het gelijk van Spinoza (M. Stoltenkamp, Trans.). Wereldbibliotheek. (Origineel werk gepubliceerd in 2003) Darwin, C. (1998). Het uitdrukken van emoties bij mens en dier (P. Ekman, Ed. & F. Lakmaker, Trans.). Nieuwezijds. (Origineel werk gepubliceerd in 1872) Davis, D., O’Brien, M.A., Freemantle, N., Wolf, F.M., Mazmanian, P., & Taylor-Vaisey, A. (1999). Impact of formal continuing medical education: Do conferences, workshops, rounds, and other traditional continuing education activities change physician behavior or health care outcomes? JAMA, 282(9), 867–874. https://doi.org/10.1001/jama.282.9.867 De Beer, Y. (2011). De kleine gids mensen met een licht verstandelijke beperking 2011. Moeilijke zaken makkelijk uitgelegd. Wolters Kluwer. DeCasper, A. J., & Fifer. W. P. (1980). Of human bonding: Newborns prefer their mothers’ voices. Science, 208(4448), 1174–1176. http://doi.org/10.1126/science.7375928 Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2000). The ‘‘what’’ and ‘‘why’’ of goal pursuits: Human needs and the self-determination of behavior. Psychological Inquiry, 11(4), 227–268. https://doi. org/10.1207/S15327965PLI1104_01 Dekker, J., & Biemans, H. (1994/2015). Video-hometraining en video-interactiebegeleiding. Een introductie van de methodieken. SWP. Dekkers, W. J. M. (1995). F. J. J. Buytendijk’s concept of an anthropological physiology. Theoretical Medicine, 16(1), 15–39. https://doi.org/10.1007/BF00993786. Del Re, A. C., Flückiger, C., Horvath, A. O., & Wampold, B. E. (2021). Examining therapist effects in the alliance–outcome relationship: A multilevel meta-analysis. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 89(5), 371–378. https://doi.org/10.1037/ccp0000637 Dickson, K. L., Walker, H., & Fogel, A. (1997). The relationship between smile type and play type during parent-infant play. Developmental Psychology, 33(6), 925–933. https://doi. org/10.1037/0012-1649.33.6.925 Dirkx, J. (2008). De aantrekkelijk, maar illusoire autonomie van een eenzijdig verklaringsmodel voor de psychopathologie. Tijdschrift voor Psychiatrie, 50, 405-415. https://www. tijdschriftvoorpsychiatrie.nl/assets/articles/articles_1778pdf.pdf Donne, J. (1988). No man is an island. Profile Books. Douma, L. (2019, 18 juni). Passend onderwijs schaadt leerlingen. AOB. https://www.aob.nl/ nieuws/te-veel-leerlingen-hebben-geen-baat-bij-passend-onderwijs/ Duker, P. (2014). Afscheid van autisme en adhd. Notitia. L
RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw