Sonja Graafstal en Carine Heijligers

606 LITERATUUR Gottlieb, G. (2007). Probabilistic epigenesis. Developmental Science, 10(1), 1–11. https://doi. org/10.1111/j.1467-7687.2007.00556.x Greenspan, S. I., & Thorndike, N. (1983). First feelings. Milestones in the emotional development of your baby. Penguin Books. Greenspan, S. I., & Wieder, S. (2003). Als uw kind speciale aandacht nodig heeft. Intellectuele en emotionele groei stimuleren. (A. Hazenberg, J. B. Kanon, & E. Strijbos, Trans.; G. Couterier, P. Donkersloot, K. Dun, A. Geluk, P. van der Pol, Eds.). Lifetime (Origineel werk gepubliceerd in 2003) Groot, A. (2015). Houvast. Contactgericht spelen en leren met kinderen in het autistisch spectrum. SWP. Guess, D., & Carr, E. (1991). Emergence and maintenance of stereotypy and self-injury. American Journal on Mental Retardation, 96(3), 299–319. Habermas, J. (1984). Theory of communicative action. Beacon Press. Hacking, I. (2007). Kinds of people: Moving targets. Proceedings of the British Academy, 151, 285–318. https://www.thebritishacademy.ac.uk/documents/2043/pba151p285.pdf Hadders-Algra M. (1997). De beoordeling van spontane motoriek van jonge baby’s: een doeltreffende methode voor de opsporing van hersenfunctiestoornissen. Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde, 141(17), 816–820. Hadders-Algra, M., & Dirks, T. (2000). De motorische ontwikkeling van de zuigeling. Variëren, selecteren, leren adapteren. Bohn Stafleu van Loghum. Hafkenscheid, A. (2014). De therapeutische relatie. De Tijdstroom. Haidt, J., Patrick Seder, J., & Kesebir, S. (2008). Hive psychology, happiness, and public policy. The Journal of Legal Studies, 37(2), 133–156. https://doi.org/10.1086/529447 Hamaker, E. L. (2012). Why researchers should think “within-person”: A paradigmatic rationale. In M. R. Mehl & T. S. Conner (Eds.), Handbook of research methods for studying daily life (pp. 43-61). Guilford. Happé, F., & Frith, U. (1996). The neuropsychology of autism. Brain: A Journal of Neurology, 119(4), 1377–1400. https://doi.org/10.1093/brain/119.4.1377 Happé, F., & Frith, U. (2006). The weak coherence account: Detail-focused cognitive style in autism spectrum disorders. Journal of Autism and Developmental Disorders, 36(1), 5–25. https://doi.org/10.1007/s10803-005-0039-0 Harlow, H. F. (1949). The formation of learning sets. Psychological Review, 56(1), 51–65. https:// doi.org/10.1037/h0062474 Harlow, H. F. (1958). The nature of love. American Psychologist, 13(12), 673–685. https://doi. org/10.1037/h0047884 Hasselman, F., & Bosman, A.M.T. (2020). Studying complex adaptive systems with internal states: A recurrence network approach to the analysis of multivariate time series data representing self-reports of human experience. Frontiers in Applied Mathematics and Statistics, section Dynamical Systems, 6(9). https://doi.org/10.3389/fams.2020.00009 Heijkoop, J. (1999). Vastgelopen. Anders kijken naar mensen met een verstandelijke beperking en probleemgedrag. Nelissen. Heijkoop, J. (2015). Ontdekkend kijken. Basisboek Methode Heijkoop. Heijkoop Academy. Heijligers, C. W. M., & Bosman, A. M. T. (2020). Verhalen uit de leefgroep. Beweging-als-houvast in de Jeugdzorg. Gompel & Svacina. Heijst, A. van (2005). Menslievende zorg. Een ethische kijk op professionaliteit. Klement. Heriza, C. B. (1991). implications of a dynamical systems approach to understanding infant kicking behavior. Physical Therapy, 71(3), 222–235. http://dx.doi.org/10.1093/ptj/71.3.222 Heugten, B. van (2010). Ondernemen in de zorg? Een hele onderneming! [Ongepubliceerde masterscriptie]. Rijksuniversiteit Groningen.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw