607 LITERATUUR Hewett, D. (2018). The intensive interaction handbook. Sage. https://dx.doi. org/10.4135/9781526451477 Hoeijmakers, K. (2014). Synchronie voor ontstaan hechtingsrelatie. [Ongepubliceerde bachelorscriptie]. Radboud Universiteit. Hoek van der, B. (2021). Een mentaal gezonde samenleving en de rol van de ggz. Trimbosinstituut. https://www.trimbos.nl/wp-content/uploads/2021/11/AF1881-Een-mentaalgezonde-samenleving-en-de-rol-van-de-ggz.pdf Holland, J. H. (2014). Complexity, a very short introduction. Oxford University Press. https://doi. org/10.1093/actrade/9780199662548.001.0001 Horst, F. C. P. van der, & Veer, R. van der (2008). Loneliness in infancy: Harry Harlow, John Bowlby and issues of separation. Integrative Psychological and Behavioral Science, 42(4), 325–335. https://doi.org/10.1007/s12124-008-9071-x Horst, W. ter (2006). Het herstel van het gewone leven. Bohn Stafleu van Loghum. http://doi. org/10.1007/978-90-313-6509-8 Hudson, C. G. (1999). At the edge of chaos: A new paradigm for social work? Journal of Social Work Education, 36(2), 214–230. https://doi.org/10.1080/10437797.2000.10779003 Izard, C. E., Huebner, R. R., Risser, D., & Dougherty, L. M. (1980). The young infant’s ability to produce discrete emotion expressions. Developmental Psychology, 16(2), 132–140. https:// doi.org/10.1037/0012-1649.16.2.132 Jaffe, J., Beebe, B., Feldstein, S., Crown, C. L., & Jasnow, M. D. (2001). Rhythms of dialogue in infancy: Coordinated timing in development. Monographs of the Society for Research in Child Development, pp. i–viii, 1–132. http://www.jstor.org/stable/3181589 Jahoda, G. (2005). Theodor Lipps and the shift from “Sympathy” to “Empathy”. Journal of the History of the Behavioral Sciences, 41(2), 151–163. https://doi.org/10.1002/jhbs.20080 Jones, S. S. (2009). The development of imitation in infancy. Philosophical Transactions of the Royal Society B: Biological Sciences, 364(1528), 2325–2335. https://doi.org/10.1098/ rstb.2009.0045. Jongepier, N. (2011). Gesloten residentiële jeugdzorg als veilige haven. Jeugd en Co Kennis, 5(4), 19–28. http://doi.org/10.1007/s12450-011-0037-0 Juffer, F. (2010). Beslissingen over kinderen in problematische opvoedingssituaties. Inzichten uit gehechtheidsonderzoek. Research Memoranda, 6(6), 7–51. https://www.rechtspraak. nl/SiteCollectionDocuments/Researchmemorandum20106_Beslissingen-over-kinderen-inproblematische-opvoedingssituaties.pdf Juffer, F. (2010). Beslissingen over kinderen in problematische opvoedingssituaties. Inzichten uit gehechtheidsonderzoek. Research Memoranda 6, 14. K2 Next Generation (2014). Alsof het je eigen kind is. Onderzoek naar effectieve hulp aan problematisch gehechte en/of getraumatiseerde kinderen. http://www.k2next.nl/_ data/20140303_Rapport_literatuuronderzoek_Maashorst_DEF.pdf Kandinsky, W. (1913). 1901-1913. Der Sturm. https://digi.ub.uni-heidelberg.de/diglit/ kandinsky1913 Kapur, S., Phillips, A. G., & Insel, T. R. (2012). Why has it taken so long for psychological psychiatry to develop clinical test and what to do about it? Moleculair Psychiatry, 17(12), 1174 – 1179. Karasik L. B., Tamis-LeMonda C. S., Adolph K. E., & Bornstein M. H. (2015). Places and postures: a cross-cultural comparison of sitting in 5-month-olds. Journal of Cross-Cultural Psychology, 46(8), 1023–1038. https://doi.org/10.1177/0022022115593803 Kelso, J. A. S. (2016). On the self-organizing origins of agency. Trends in Cognitive Science, 20(7), 490–499. http://doi.org/10.1016/j.tics.2016.04.004 Kephart, N. (1973). Hekkesluiters 1. (J. Valk, Trans.; 3e Druk). Lemniscaat. (Origineel werk gepubliceerd in 1960) L
RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw