684 APPENDICES bij de ontwikkeling van onderwijs dat gebaseerd is op relationele ontwikkeling en de methode Beweging-als-houvast in het bijzonder. Op dit moment is Sonja coördinator van de afstudeerrichting Relationele Ontwikkeling, begeleidt zij scriptiestudenten die geïnteresseerd zijn in dit thema en geeft zij les aan de 3e jaar bachelorstudenten die in een een-op-een contact met een cliënt leren werken aan een wederkerige relatie volgens de principes van Beweging-als-houvast. Op postuniversitair niveau geeft Sonja samen met Linda Reus les aan professionals aan het Radboud Centrum voor Sociale Wetenschappen. Daarnaast wordt Sonja regelmatig geconsulteerd om bij moeilijke casussen in instellingen een ander perspectief te bieden en advies te geven op basis van de principes van Beweging-als-houvast. In de komende jaren wil zij het onderzoek naar het effect van Beweging-als-houvast voortzetten. Een duurzame samenwerking met een of meerdere instellingen zou wat Sonja betreft ideaal zijn om onderzoek, hulpverlening en onderwijs blijvend met elkaar te verbinden en te bevruchten. Publicatie Veen-Graafstal, S. van, Heijligers, C., & Bosman, A. M. T. (2012). Onderzoek naar de methodiek Emerging Body Language. Een eerste verkenning. Koraal, locatie De La Salle. http://annabosman.eu/Eindrapport-EBL.pdf
RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw