Hanna de Jong-Markus

208 alumni redelijk consistent met de resultaten uit de individuele interviews met leraren, wat kan betekenen dat de besproken onderwerpen breder worden herkend onder leraren in orthodox-christelijke basisscholen. Op basis van de huidige resultaten is het mogelijk om een grootschaliger en meer kwantitatief georiënteerd onderzoek uit te voeren dat meer inzicht kan geven in de representativiteit van deze resultaten. Toekomstig onderzoek zou ook kunnen bijdragen aan meer inzicht in relevante achtergrondkenmerken, in de onderwijspraktijken van leraren in orthodox-christelijke basisscholen en in hoe religieuze diversiteit aandacht krijgt binnen basisscholen, middelbare scholen en beroepsopleidingen. Daarnaast wordt gewezen op de specifieke waarde van praktijkgericht onderzoek en wordt gewezen op mogelijkheden van educational design research in basisscholen en/of op de lerarenopleiding. Tot slot wordt de wens uitgesproken dat het uitgevoerde onderzoek voor leraren een stimulans is om zich voortdurend bewust te zijn van hun waardevolle positie in de geloofsopvoeding van kinderen, alsook van de kansen die zij hebben om kinderen te stimuleren tot het leveren van een bijdrage aan het in vrede met elkaar samenleven binnen een diverse samenleving.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw