Hanna de Jong-Markus

216 De Hart, J. J. M. (2007). Postmoderne spiritualiteit. In T. Bernts, G. Dekker & J. de Hart, God in Nederland: 1996-2006 (pp. 118-195). Ten Have. De Hart, J., & Van Houwelingen, P., (2018). Christenen in Nederland: Kerkelijke deelname en christelijke gelovigheid. Sociaal en Cultureel Planbureau. De Hart, J., Van Houwelingen, P., & Huijnk, W., (2022). Religie in een pluriforme samenleving: Diversiteit en verandering in beeld. Deel 3: Buiten kerk en moskee. Sociaal en Cultureel Planbureau. De Jong, J. (2018). Handboek academisch schrijven. Couthino. De Jong-Markus, J. J. (2020). Bijzonder onderwijs in het publieke en politieke debat: Zes verschillende discussiepunten [Internal report, Research Centre, Driestar Christian University for Teacher Education]. Unpublished. De Muynck, A. (2008). Een goddelijk beroep: Spiritualiteit in de beroepspraktijk van leraren in het orthodox–protestant basisonderwijs. Groen. De Muynck, A. (2018). Gids en pelgrim: Profiel van de christelijke Leraar. De Banier. De Muynck, A., & De Kock, A. (2009). Over godsdienstpedagogiek en monoreligieuze vorming. Beweging, 75(4), 44-45. De Muynck, A., Miedema, S., & Ter Avest, I. (2014). Education and religion in the Netherlands. In C. Wolhuter & C. De Wet (Eds.), International comparative perspectives on religion and education (pp. 107–125). Sun. De Muynck, B. (2009). Onderzoek bij leraren als spiegel voor de praktische theologie: Een reflectie vanuit de sociale wetenschappen. Theologia Reformata, 52(4), 369-378. DeMuynck, B. (2019, September 18). Leer jongeren “goeddoenaanallen”. ReformatorischDagblad. https:// www.digibron.nl/viewer/collectie/Digibron/offset/9/zoekwoord/%22christelijk+burgerschap%22/ id/tag:RD.nl,20190918:newsml_fa6d7ff6747fb5ada2f1f8112788bc64 De Ruyter, D. J. (2003). The importance of ideals in education. Journal of Philosophy of Education, 37(3), 467–482. https://doi.org/10.1111/1467-9752.00339 De Ruyter, D. J. (2006). Be ye perfect? Religious ideals in education. Journal of Beliefs & Values, 27(3), pp. 269–280. https://doi.org/10.1080/13617670601000977 De Ruyter, D. J. (2007). Mijn juf is de allerbeste van de hele wereld: Over professionele idealen van leraren. In J. J. Kole & D. J. de Ruyter (Eds.), Werkzame idealen: Ethische reflecties op professionaliteit (pp. 77–88). Van Gorcum. De Ruyter, D. J., & Kole, J. J. (2001). Questionnaire ‘Ideals in life and teaching’. (Questionnaire asked for by the researchers.) De Ruyter, D. J., & Kole, J. J. (2010). Our teachers want to be the best: On the necessity of intraprofessional reflection about moral ideals of teaching. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 16(2), 207-218. https://doi.org/10.1080/13540600903478474 De Ruyter, D. J., &Merry, M. S. (2009). Why education in public schools should include religious ideals. Studies in Philosophy and Education, 28(4), 295–311. https://doi.org/10.1007/s11217-008-9120-4 De Ruyter, D. J., Conroy, J. C., Lappin, M., & McKinney, S. (2003). From heaven to earth: A comparison of ideals of ITE students. British Journal of Religious Education, 25(4), 292–307. https://doi. org/10.1080/0141620030250404

RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw