Hanna de Jong-Markus

218 Dutch Eurydice Unit (2007). The education system in the Netherlands 2006. Ministry of Education, Culture and Science. https://www.bvekennis.nl/Bibliotheek/08-0216_eurydice_2007_en.pdf Duyvendak, J. W. (2004). Een eensgezinde vooruitstrevende natie: Over de mythe van ‘de’ individualisering en de toekomst van de sociologie. Vossiuspers UvA. Eerste Kamer der Staten-Generaal (Senate of the Dutch Parliament) (2020). Wijziging van een aantal onderwijswetten in verband met verduidelijking van de burgerschapsopdracht aan scholen in het funderend onderwijs: Gewijzigd voorstel van wet. https://www.eerstekamer.nl/ behandeling/20201117/gewijzigd_voorstel_van_wet/document3/f=/vldvec0yltza_opgemaakt. pdf Elias, J. L. (2010). Philosophical reflections on dialogue. In: K. Engebretson, M. De Souza, G. Durka & L. Gearon (Eds.), International handbook of inter-religious education. Part one (pp. 57-72). Springer. Elliott, R. (1999). Editor’s introduction to special issue on qualitative psychotherapy research: Definitions, themes and discoveries. Psychotherapy Research 9(3), 251-257. https://doi.org/10.1 080/10503309912331332741 Elliott, R., & Timulak, L. (2005). Descriptive and interpretive approaches to qualitative research. In J. Miles & P. Gilbert (Eds.), A handbook of research methods for clinical and health psychology (pp. 147–159). Oxford University Press. Elshof, T. (2008). Van huis uit katholiek: Een praktisch theologisch, semiotisch onderzoek naar de ontwikkeling van religiositeit in drie generaties van rooms-katholieke families. Eburon. Enthoven, M., & Oostdam, R. (2014). De functie en zin van praktijkgericht onderzoek door studenten van educatieve hbo-opleidingen. VELON Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 35(5), 47-60. Epstein, J. L. (2001). School, family and community partnerships: Preparing educators and improving schools. Westview. Estellés, M., & Fischman, G. E. (2020). Who needs global citizenship education? A review of the literature on teacher education. Journal of Teacher Education, 72(2), 223-236. https://doi. org/10.1177/0022487120920254 European Commission (2016). The EU and the refugee crisis. Publications Office of the European Union. https://doi.org/10.2775/1491 Evan Kaplan, D. (2001). The educational crisis in American Reform Judaism. Journal of Beliefs and Values, 22(2), 183–196. https://doi.org/10.1080/1361670120079488 Evans, S. (2016, September 9). Facilitating more religious segregation in faith schools can only harm social cohesion. Huffington Post. https://www.huffingtonpost.co.uk/stephen-evans/faithschools_b_11929082.html Everett, H. S. (2012). Faith schools and tolerance: A comparative study of the influence of faith schools on students’ attitudes of tolerance [Doctoral dissertation, University of London]. UCL Discovery. https://discovery.ucl.ac.uk/id/eprint/10020678 Evers, J. (2015). Kwalitatieve analyse: Kunst én kunde. Boom Lemma. Evers, J., & De Boer, F. (2012). The qualitative interview: Art and skill. Boom. Exalto, J. (2018). Kerk, school en partij: De SGP als politieke representatie van de bevindelijk gereformeerden. In H. Vollaard & G. Voerman (Eds.), Mannen van Gods Woord: De Staatkundig Gereformeerde Partij 1918–2018 (pp. 47–68). Verloren.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw