Hanna de Jong-Markus

220 Hattie, J. (2009). Visible learning: A synthesis of over 800meta-analyses relating to achievement. Routledge. Hattie, J. (2012). Visible learning for teachers. Maximizing impact on learning. Routledge. Häusler, N., Pirner, M. L., Scheunpflug, A., & Kröner, S. (2019). Religious and professional beliefs of schoolteachers: A literature review of empirical research. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 18(5), 24−41. https://doi.org/10.26803/ijlter.18.5.3 Haworth, P. (2015). Pedagogies of workingwith diversity: Doing, knowing, being, belonging, becoming. In L. Orland-Barak & C. J. Craig (Eds.), International teacher education: Promising pedagogies (Part B) (pp. 115-135). Emerald. Herweijer, L., & Vogels, R. (2004). Ouders over opvoeding en onderwijs. Sociaal en Cultureel Planbureau. Holliday, A. (2007). Doing and writing qualitative research (2nd ed.). SAGE. Homan, R., & Youngman, J. (1982). School and church as agencies of religious socialization. British Journal of Religious Education, 5(1), 22–27. https://doi.org/10.1080/0141620820050106 Hurst, J. (2000). Religious requirements: The case for Roman Catholic schools in the 1940s and Muslim schools in the 1990s. Journal of Beliefs and Values, 21(1), 87–97. https://doi. org/10.1080/13617670050002354 Inspectie van het Onderwijs (Inspectorate of Education) (2006). Toezichtkader Actief burgerschap en sociale integratie. Tweede Kamer der Staten-Generaal (House of Representatives). https://zoek. officielebekendmakingen.nl/kst-29666-13-b1 Inspectie van het Onderwijs (Inspectorate of Education) (2016). Burgerschap op school: Een beschrijving van burgerschapsonderwijs en de maatschappelijke stage. https://www.onderwijsinspectie.nl/ documenten/rapporten/2017/02/07/burgerschap-op-school Inspectie van het Onderwijs (Inspectorate of Education) (2020). Burgerschapsonderwijs en het omgaan met verschil in morele opvattingen. https://www.onderwijsinspectie.nl/documenten/ themarapporten/2020/03/13/burgerschapsonderwijs-en-het-omgaan-met-verschil-in-moreleopvattingen Inspectie van het Onderwijs (Inspectorate of Education) (2021a). Onderzoekskader 2021 voorschoolse educatieenprimaironderwijs. https://www.onderwijsinspectie.nl/onderwerpen/onderzoekskaders/ documenten/publicaties/2021/07/01/onderzoekskader-2021-primair-onderwijs Inspectie van het Onderwijs (Inspectorate of Education) (2021b). Specifiek (herstel)onderzoek I Bestuurlijk handelen. https://www.rijksoverheid.nl/documenten/rapporten/2021/06/18/specifiek-onderzoekbestuurlijk-handelen-gomarus Inspectie ven het Onderwijs (Inspectorate of Education) (2018). De staat van het onderwijs: Onderwijsverslag 2016/2017. https://www.onderwijsinspectie.nl/onderwerpen/staat-van-hetonderwijs/documenten/rapporten/2018/04/11/rapport-de-staat-van-het-onderwijs Ipgrave, J. (2004). Religious plurality: Including pupils’ faith background in primary religious education. Support for Learning, 19(3), 114-118. https://doi.org/10.1111/j.0268-2141.2004.00332.x Ivey, J. (2016). Is descriptive research worth doing? Pediatric Nursing, 42(4), 189. Jackson, R. (2003). International perspectives on citizenship, education and religious diversity. Routledge. Jackson, R. (2004). Rethinking religious education and plurality: Issues in diversity and pedagogy. Routledge.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw