Hanna de Jong-Markus

References 221 Jackson, R., & Everington, J. (2017). Teaching inclusive religious education impartially: An English perspective. British Journal of Religious Education, 39(1), 7-24. https://doi.org/10.1080/0141620 0.2016.1165184 Jennissen, R., Engbersen, G., Bokhorst, M., &Bovens, M. (2018). De nieuwe verscheidenheid: Toenemende diversiteit naar herkomst in Nederland. Wetenschappelijke Raad voor Regeringsbeleid. Kantzara, V. (2011). The relation of education to social cohesion. Social Cohesion and Development, 6(1), 37-50. https://doi.org/10.12681/scad.8973 Kater, M. J. (2017). Tolerantie in balans. Labarum. Kelchtermans, G. (2009). Who I am in how I teach is the message: Self-understanding, vulnerability and reflection. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 15(2), 257–272. https://doi. org/10.1080/13540600902875332 Kelchtermans, G. (2012). De leraar als (on)eigentijdse professional: Reflecties over de “moderne professionaliteit” van leraren. Onderwijsraad. https://www.onderwijsraad.nl/publicaties/ rapporten/2013/03/11/studie-de-leraar-als-oneigentijdse-professional Kleijwegt, M. (2016). 2 Werelden 2 werkelijkheden: Hoe ga je daar als docent mee om? Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. https://www.socialestabiliteit.nl/documenten/ publicaties/2017/09/01/twee-werelden-twee-werkelijkheden Knauth, T., Jozsa, D.-P., Bertram-Troost, G. & Ipgrave, J. (Eds.) (2008). Encoutering religious pluralism in school and society: A qualitative study of teenage perspectives in Europe. Waxmann. Kole, J. (2011). Teaching moral competence to pre-professionals: A blessing or a curse? In D. J. de Ruyter & S. Miedema (Eds.), Moral Education and Development (pp. 239-253). Sense Publishers. Kole, J. J. (2005). De waarheid en niets dan de waarheid: Over fundamentalisme en tolerantie. In J. J. Kole & G. de Kruijf (Eds.), Het ongemak van religie: Multiculturaliteit en ethiek (pp. 174–196). Kok. Kole, J. J. (2007a). Professionele idealen vanuit ethisch perspectief: Inleiding. In J. J. Kole & D. J. de Ruyter (Eds.), Werkzame idealen: Ethische reflecties op professionaliteit (pp. 1-10). Van Gorcum. Kole, J. J. (2007b). Werkzaam idealisme voor professionals: Ter afsluiting. In J. J. Kole & D. J. de Ruyter (Eds.), Werkzame idealen: Ethische reflecties op professionaliteit (pp. 177-192). Van Gorcum. Kole, J. J., & De Kruijf, G. (2005). Inleiding: Religie, multiculturaliteit en ethiek In J. J. Kole & G. de Kruijf (Eds.), Het ongemak van religie: Multiculturaliteit en ethiek (pp. 7-21). Kok. Kole, J. J., & De Ruyter, D. J. (2011). Betrokken en bevlogen: Beroepsethiek en werkzame idealen van leraren. HJK, 38(5), 4-7. Koonce, K. A. (2011). Social cohesion as the goal: Can social cohesion be directly pursued? Peabody Journal of Education, 86(2), 144–154. https://doi.org/10.1080/0161956X.2011.561176 Korstjens, I., &Moser, A. (2018). Series: Practical guidance toqualitative research. Part 4: Trustworthiness and publishing. European Journal of General Practice, 24(1), 120-124. https://doi.org/10.1080/13814 788.2017.1375092 Korthagen, F. A. J. (2004). In search of the essence of a good teacher: Towards a more holistic approach in teacher education. Teaching and Teacher Education, 20(1), 77-97. https://doi.org/10.1016/j. tate.2003.10.002 Kunz, B., & Van Doleweerd, J. (2021). Stapstenen: Godsdienstige vorming in het basisonderwijs. De Banier.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw