Hanna de Jong-Markus

References 227 Taylor, C. (2002). Varieties of religion today: William James revisited. Harvard University Press. Taylor, C. (2007). A secular age. Belknap Press of Harvard University Press. Ten Dam, G., Geijsel, F., Reumerman, R., & Ledoux, G. (2010). Burgerschapscompetenties: De ontwikkeling van een meetinstrument, Pedagogische Studiën, 87(5), 313–333. Ten Dam, G., Geijsel, F., Reumerman, R., & Ledoux, G. (2011). Measuring young people’s citizenship competences. European Journal of Education, 46(3), 354-372. https://doi.org/10.1111/j.14653435.2011.01485.x Ter Avest, I., Bertram-Troost, G. D., & Miedema, S. (2015). “If it feels good …”: Research on school selection process motives among parents of young children. Religion & Education, 42(3), 357– 367. https://doi.org/10.1080/15507394.2015.1041357 Terry, S., Roberts, A., Lord Baker of Dorking CH, Francis, B., Lord Harries of Pentregarth DD, Dubs, A., Fry, S., Al-Khalili, J., et al. (2019, April 14). Letter to the editor: Single-faith schools will split society. The Sunday Times. https://www.thetimes.co.uk/article/letter-to-the-editor-single-faithschools-will-splitsociety-wvgvtg0np Thiessen, E. J. (1993). Teaching for commitment: Liberal education, indoctrination and christian nurture. McGill-Queen’s University Press. Thiessen, E. J. (2001). In defence of religious schools and colleges. McGillQueen’s University. Tierolf, B., Drost, L., & Van Kapel, M. (2018). Zevende rapportage racisme, antisemitisme en extreemrechts geweld in Nederland: incidenten, aangiftes, verdachten en afhandeling in 2017. Verwey-Jonker Instituut. TNS Nipo (2016, July 6). Tevredenheid scholenaanbod primair en voortgezet onderwijs [Unpublished presentation]. Verus/VGS. Toes, R. (2015). De toets der kritiek: Het reformatorisch voortgezet onderwijs en de onderwijsvernieuwingen (1970-2005). Labarum Academic. Trommels, F. (2021). Gevoel van kansenongelijkheid voedt versplintering en polarisatie. Tilburg University. https://www.tilburguniversity.edu/nl/koen-abts-duidt-verkiezingsuitslag Tuastad, S. (2016). What is it like to be a student in a religious school? Religion & Education, 43(1), 60–76. https://doi.org/10.1080/15507394.2015.1046796 Turkenburg, M. (2005). Grenzen aan de maatschappelijke opdracht van de school: Een verkenning. Sociaal en Cultureel Planbureau. Tweede Kamer der Staten-Generaal (House of Representatives) (2019). Wijziging van een aantal onderwijswetten in verband met verduidelijking van de burgerschapsopdracht aan scholen in het funderend onderwijs: Memorie van toelichting. https://zoek.officielebekendmakingen.nl/ kst-35352-3.html UNESCO (2015). Rethinking education: Towards a global common good? https://en.unesco.org/news/ rethinking-education-towards-global-common-good-launched-4-november Valk, P., Bertram-Troost, G., Friederici, M., & Béraud, C. (Eds.) (2009). Teenagers’ perspectives on the role of religion in their lives, schools and societies: A European quantitative study. Waxmann. Van de Koot-Dees, D. (2013). Prille geloofsopvoeding: Een kwalitatief onderzoek naar geloven in protestants-christelijke gezinnen in Amsterdam [Doctoral dissertation, Protestantse Theologische Universiteit]. Boekencentrum Academic.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw