Hanna de Jong-Markus

228 Van den Brink, B. (2002). Tolerantie als veelzijdige praktijk en deugd. In: G. Extra & A. de Ruijter (Eds.), De multiculturele samenleving als uitdaging (pp. 35–54). Aksant. Van den Brink, J. (2020). Burgerschapsopdracht en vrijheid voor Bijbels onderwijs. Criterium, 49(5), 2-7. Van der Heijden, H. R. M. A. (2017). Teachers who make a difference: An investigation into teachers as change agents in primary education [Doctoral dissertation, Technische Universiteit Eindhoven]. Eindhoven University of Technology Research Portal. https://research.tue.nl/en/publications/ teachers-who-make-a-difference-an-investigation-into-teachers-as- Van der Heijden, H. R. M. A., Beijaard, D., Geldens, J. J. M., & Popeijus, H. L. (2018). Understanding teachers as change agents: An investigation of primary school teachers’ self-perception. Journal of Educational Change 19, 347-373. https://doi.org/10.1007/s10833-018-9320-9 Van der Straten Waillet, N., & Roskam, I. (2013). Are religious tolerance and pluralism reachable ideals? A psychological perspective. Religious Education, 108(1), 69-87. https://doi.org/10.1080/0 0344087.2013.747873 Van der Want, A., Ter Avest, I., Bakker, C., Bertram-Troost, G., & Miedema, S. (2009). The power of personal commitment: Dutch teachers and religious diversity. In A. van der Want, C. Bakker, I. ter Avest & J. Everington (Eds.), Teachers responding to religious diversity in Europe: Researching biography and pedagogy (pp. 81-94). Waxmann. Van Driel, B., Darmody, M., & Kerzil, J. (2016). Education policies and practices to foster tolerance, respect for diversity and civic responsibility in children and young people in the EU, NESET II report. Publications Office of the European Union. Van Hardeveld, G. (2003). Bijzonder bekwaam: Keuzeprocessen van leraren voor identiteitsversterkende beroepsbekwaamheden in het protestants-christelijk basisonderwijs. CPS. Van Laar-Jochemsen, T. (2019). Bijzonder gevormd: Over vorming in het christelijk onderwijs. Expertisecentrum Onderwijs & Identiteit. https://www.e-oi.nl/bijzonder-gevormd Van Leest-Borst, A. M. (2005). Fundamentalistische opvoeding vanuit liberaal-democratisch perspectief: Grenzen van de onderwijsvrijheid [Doctoral disseration, Vrije Universiteit Amsterdam]. VU Research Portal. https://research.vu.nl/en/publications/fundamentalistische-opvoeding-vanuitliberaal-democratisch-perspe Van Lieburg, F. A. (Ed.) (2007). Refogeschiedenis in perspectief: Opstellen over de bevindelijke traditie. Groen. Van Nes, F., Abma, T., Jonsson, H., & Deeg, D. (2010). Language differences in qualitative research: Meaning lost in translation? European Journal of Ageing, 7(4), 313–316. https://doi.org/10.1007/ s10433-010-0168-y Van Waveren, J. (2020). Burgerschapsonderwijs en de leerkracht binnen het speelveld van pedagogiek en politiek [Doctoral dissertation, University of Humanistic Studies]. NARCIS. http://repository.uvh. nl/handle/11439/3607 Veerman, G. (2020). Samen divers: Versterken van sociale cohesie in het onderwijs [Academic speech, de Christian University of Applied Sciences (CHE)]. https://www.che.nl/lectoraten/ opleiding-leraar-basisonderwijs-samen-divers

RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw