References 229 Vereniging Hogescholen (2019). Professionals voor morgen: Strategische agenda Vereniging Hogescholen 2019-2023. Den Haag: Vereniging Hogescholen. https://www.vereniginghogescholen.nl/ kennisbank/strategische-agenda-s-vereniging-hogescholen/artikelen/professionals-voormorgen-strategische-agenda-vereniging-hogescholen-2019-2023 Vermeer, P. (2010). Religious education and socialization. Religious Education, 105(1), 103–116. https://doi.org/10.1080/00344080903472774 Vermeulen, H., & Markus, J. J. (2019). Uitgangspunten voor burgerschapsonderwijs. Driestar onderwijsadvies. https://www.driestar-educatief.nl/medialibrary/Driestar/Advies-enbegeleiding/Documenten/Uitgangspunten-Burgerschapsonderwijs-Driestar-educatief_def.pdf Verschuren, P. J. M. (2009). Praktijkgericht onderzoek: Ontwerp van organisatie- en beleidsonderzoek. Boom Lemma. Versteegt, I. (2010).Diversiteit indeklas:Perspectievenvandeleerkracht [Doctoraldissertation,Utrecht University]. Utrecht University Repository. http://dspace.library.uu.nl/handle/1874/188714 Versteegt, I., & Maussen, M. (2011). The Netherlands: Challenging diversity in education and school life. ACCEPT PLURALISM Research Project. European University Institute and Robert Schuman Centre for Advanced Studies. Verus (2020, October 1). Het nieuwe wetsvoorstel rondom burgerschapsonderwijs: Wat houdt het precies in? https://www.verus.nl/actueel/nieuws/het-nieuwe-wetsvoorstel-rondomburgerschapsonderwijs-wat-houdt-het-precies-in Veugelers, W. (2003). Waarden en normen in het onderwijs. Zingeving en humanisering: autonomie en sociale betrokkenheid [Academic speech, University of Humanistic Studies]. University of Humanistic Studies. VGS (2019, December 10). Definitieve burgerschapswet evenwichtiger. https://www.vgs.nl/definitieveburgerschapswet-evenwichtiger/ VGS/KOC Diensten, 2021. Kaderdocument burgerschapsvorming. [Internal report]. Unpublished. Visscher, W. (Ed.) (2014). Dat voel ik toch anders: Individualisering in de gereformeerde gezindte. De Banier. Vogt, W. P. (1997). Tolerance and education: Learning to live with diversity and difference. SAGE. Vollhardt, J., Migacheva, K., & Tropp, L. R. (2008). Social cohesion and tolerance for group differences. In J. De Rivera (Ed.), Handbook on building cultures of peace (pp. 139 – 152 ). Springer. VSNU (Association of Universities in the Netherlands) (2005). Gedragscode voor gebruik van persoonsgegevens in wetenschappelijk onderzoek. http://www.vsnu.nl/files/documenten/ Domeinen/Accountability/Codes/Gedragscode%20persoonsgegevens.pdf VSNU (Association of Universities in the Netherlands) (2012). The Netherlands code of conduct of scientific practice. http://www.vsnu.nl/files/documenten/Domeinen/Onderzoek/The_ Netherlands_Code_of_Conduct_ for_Scientific_Practice_2012.pdf Ward, P. (2017). Introducing practical theology: Mission, ministry, and the life of the church. Baker. Wardekker, W. L., & Miedema, S. (2001). Denominational school identity and the formation of personal identity. Religious Education, 96(1), 36–48. https://doi.org/10.1080/00344080120950
RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw