Publications and presentations P 175 Publications and presentations International peer-reviewed scientific publications De Jong, W. A., Lockhorst, D., De Kleijn, R. A. M., Noordegraaf, M., & Van Tartwijk, J. W. F. (2020). Leadership practices in collaborative innovation: A study among Dutch school principals. Educational Management Administration & Leadership. https://doi. org/10.1177/1741143220962098 De Jong, W. A., Brouwer, J., Lockhorst, D., De Kleijn, R. A. M., Van Tartwijk, J. W. F., & Noordegraaf, M. (2022). Describing and measuring leadership within school teams by applying a social network perspective. International Journal of Educational Research Open, 3. https://doi.org/10.1016/j.ijedro.2021.100116 De Jong, W. A., De Kleijn, R. A. M., Lockhorst, D., Brouwer, J., Noordegraaf, M., & Van Tartwijk, J. W. F. (2023). Collaborative Spirit: Understanding Distributed Leadership Practices in and Around Teacher Teams. Teaching and Teacher Education, 132. https://doi.org/10.1016/j.tate.2022.103977 Professional publications De Jong, W. A., (2019). De kracht van leerKRACHT. Resultaten na één jaar onderzoek. https:// www.oberon.eu/media/5awbdmxv/eerste-resultaten-onderzoek-naar-leerkracht-programma. pdf De Jong, W. A., Klein, T., De Kleijn, R. A. M., Lockhorst, D., Noordegraaf, M., & Van Tartwijk, J. W. F. (2020). De kracht van leerKRACHT. Effectonderzoek naar het onderwijsprogramma. Basisschool Management, 8, 22-24. De Jong, W. A., Knijff, R., Lockhorst, D., Bulder, E., Klein, T., & Van Tartwijk, J. W. F. (2020). Wat is de kracht van leerKRACHT? Oplegger bij 2e infographic van effectonderzoek. https:// www.oberon.eu/media/o34gx1fu/de-kracht-van-leerkrachtoplegger-2.pdf De Jong, W. A., Knijff, R., Lockhorst, D., Bulder, E., Klein, T., & Van Tartwijk, J. W. F. (2020). De kracht van leerKRACHT. Effectonderzoek naar de werking van Stichting leerKRACHT na anderhalf jaar onderzoek. https://www.oberon.eu/media/naxalfvs/de-kracht-van-leerkrachtinfographic.pdf De Jong, W. A., Klein, T., &Van Tartwijk, J. W. F. (2021). De kracht van leerKRACHT? Didactief. https://didactiefonline.nl/artikel/de-kracht-van-leerkracht De Jong, W. A., Lockhorst, D., De Kleijn, R. A. M., Noordegraaf, M., & Van Tartwijk, J. W. F. (2021). Sturing geven of ruimte laten. De rol van schoolleiders bij organisatieveranderingen. Basisschool Management, 4, 26-28. De Jong, W. A., Lockhorst, D., Klein, T., Van Tartwijk, J. W. F., & Noordegraaf, M. (2021). Succesvol werken met leerKRACHT aan lerende schoolcultuur. Op basis van vierjarig onderzoek naar het programma van Stichting leerKRACHT. https://www.oberon.eu/media/ yxka1wfk/infographic-eindrapport-leerkracht-onderzoek-2021.pdf De Jong, W. A., Lockhorst, D., Klein, T., Van Tartwijk, J. W. F., & Noordegraaf, M. (2021).Over de kracht van leerKRACHT. Eindrapportage van vierjarig Onderzoek. https://www.oberon. eu/media/xamhwgx0/onderzoeksrapport_oberon_uu_naarleerkracht-2021.pdf
RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw