Dankwoord [Acknowledgements] D 181 Alle scholen die onderdeel zijn van mijn promotieonderzoek en vooral alle verdiepingsscholen dank dat jullie jullie ervaringen wilden delen. Ik was extra blij als jullie aangaven zelf tot reflectie te komen door mijn interviewvragen of feedback na lesobservaties. Dank aan Perry en Sietske die meedachten vanuit de klankbordgroep over het NRO-onderzoek en hartelijke interesse toonden in mijn promotie. Dank ook aan Jaap en zijn leerKRACHT-collega’s (o.a. Jelle, Milou, Donna, EC’s) en NRO: Jelle, Gitta, Lars, Jacobiene en Marc vanuit OCW, voor het fijne contact van de afgelopen jaren tijdens het onderzoek. Jasperina, dank voor het delen van jouw kennis over sociale netwerk analyse en het samen optrekken in twee artikelen. Nienke, dank voor het aanwakkeren van deze snainteresse en de fijne opstart van mijn promotietijd. Dank aan velen die zich ook bezig houden met het onderwerp leiderschap en daaraan gerelateerde onderwerpen en hun inspiratie, gezelligheid op congressen, het schrijven van aanvragen en het uitnodigen voor gastcolleges: Elske, Patrick, Wouter, Monika, Ellen, Anje, Loes, Bas, en zo ook alle andere co-acteurs van het boek De schoolleider in verandering; Margriet, Esther, Lonneke en vele anderen. Minimaal één dag in de week zat ik op LV3 (UU) en wat vond ik het fijn om mij daar als buitenpromovenda onder andere PhD’s te bevinden! Dank aan jullie, voor het gezellig kletsen en ervaringen uitwisselen: Alex, David, Jonne, Joris, Katrijn, Linda, Mare, Marloes, Michaela, Minke, Selma, Simone, Sophie, Yuanyan. In het bijzonder dank aan vier dames die ik extra goed leerde kennen: Anne, gezellig hoe wij samen afspraken op kantoor in coronatijd, de Engelse cursus volgden en zo goed kunnen kletsen. Esther, wij wisselden fijn onze educatie-, usbo- en PhD-ervaringen uit. Jael, fijn om na onze studie nu ook het promoveren te delen en een vertrouwd gezicht op de afdeling te hebben. Sophia, dank voor jouw enthousiasme en chocolade bij mijn eerste gepubliceerde artikel. Dank ook aan alle andere educatie-collega’s: ik heb als buitenpromovenda veel van jullie mogen leren kennen en van jullie geleerd; in research-meetings en lunchpauzes. Dank aan Rens en Peter voor hun statistiek-hulp en Fransje voor de Engelse feedback.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw