Robin van Rijthoven

174 Appendix Publications Scientific publications VanRijthoven, R., Kleemans, T., Segers, E., &Verhoeven, L. (2017). Beyondthephonological deficit: Semantic abilities contributes indirectly to decoding efficiency in children with dyslexia. Dyslexia, 24(4), 309-321. doi:10.1002/dys.1597 Van Rijthoven, R., Kleemans, T., Segers, E., & Verhoeven, L. (2021). Response to phonics through spelling intervention in children with dyslexia. Reading & Writing Quarterly, 37(1), 17-31. doi:10.1080/10573569.2019.1707732 Van Rijthoven, R., Kleemans, T., Segers, E., & Verhoeven, L. (2021). Semantic abilities impacts response to phonics through spelling intervention in children with dyslexia. Annals of Dyslexia, 1-20. doi:10.1080/10573569.2019.1707732 Van Rijthoven, R., Kleemans, T., Segers, E., & Verhoeven, L. (2022). Compensatory role of verbal learning and consolidation in reading and spelling of children with dyslexia. Annals of Dyslexia. 1-26. Professional Publications Bosman, A., Van Rijthoven, R., & Meester, E. (2019, 11 april). Nieuw: ouderwets onderwijs. NRC. Geraadpleegd op 19 juli 2022 van https://www.nrc.nl/nieuws/2019/04/11/nieuwouderwets-onderwijs-a3956604 Cordewener, K., Meester, E., & Van Rijthoven, R. (2021, 23 april). Kansenongelijkheid: wat kan de leraar doen? NRC. Geraadpleegd op 19 juli 2022 van https://www.nrc.nl/ nieuws/2021/04/23/kansenongelijkheid-wat-kan-de-leraar-doen-a4041061. Publications following interviews Brandriet, A. (2018, 6 oktober). De gang is geen straf meer. Groene hart, 2-3. Orbán, M. (2018, 31 augustus). Tachtig kinderen in een klas is gewoon te veel. KN actueel, 4-5. Remie, M., (2020, 8 maart). De universitaire basisschoolleraar studeert bijna af. NRC. Geraadpleegd op 19 juli 2022 van https://www.nrc.nl/nieuws/2020/08/03/deuniversitaire-basisschoolleraar-studeert-bijna-af-a4007755. Remie, M., & Veldhuis, P. (2021, 13 juli). Prachtvak, maar wie wil nog leraar worden? NRC. Geraadpleegd op 19 juli 2022 van https://www.nrc.nl/nieuws/2021/07/12/prachtigvak-maar-wie-wil-nog-leraar-worden-a4050762.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw