318 Bibliography de Regt, H., & van Lenning, A. (2017). Verkenning van een onderwijsvisie voor Tilburg University [Exploration of an educational vision for Tilburg University]. Tilburg University. de Roest, H. (2020). Collaborative practical theology. Engaging practitioners in research on Christian practices. Brill. de Voogd, L., Cijvat, I., Mayo, A., van Olst, P.C., & van Til, H. (2024). Adversity als uitdaging voor het opleiden van leraren: wat vraagt het om eenieder daad werkelijk uit te nodigen tot participatie [Adversity as a challenge for training teachers: What does it requires to truly invite everyone to participate?]. Accepted by: Tijdschrift voor Lerarenopleiders. de Voogd, L., van Olst, P.C., Snoek, M., Verdoner, N., Mayo, A., & van Woerkum, W. (2024, February 9). Bouwstenen voor breedvormend onderwijs [Building blocks for broadbased education]. Breedvormend onderwijs. https://breedvormendonderwijs.nl/ bouwstenen-voor-breedvormend-onderwijs/ Dewey, J. (1938). The theory of inquiry. In A. Boydston, John Dewey: the later works (Vol. 13). Southern Illinois University. de Wolff, A. (2006). Religie, fundamentalisme en burgerschap [Religion, fundamentalism and citizenship]. In S. Miedema & G. Bertram-Troost (Eds.), Levensbeschouwelijk leren samenleven. Opvoeding, identiteit & ontmoeting [Learning to live together philosophically. Education identity and encounter] (pp. 155–170). Zoetermeer. Dohmen, J. (2023). Iemand zijn. Filosofie van de persoonlijke vorming [Being someone. Philosophy of personal education]. Ambo Anthos. Donner, T. (2012). Posmodernidad y fe. Una cosmovisión cristiana para un mundo fragmentado [Postmodernity and faith. A Christian worldview for a fragmented world]. Editorial CLIE. Dooyeweerd, H. (1935/1969). A new critique of theoretical thought. Part 1. The necessary presuppositions of philosophy. The Presbyterian and Reformed Publishing Company. Driestar hogeschool. (2020). Beroepsprofiel van de christelijke leraar [Professional profile of the Christian teacher]. Driestar educatief. Dronkers, P. (2012). Faithful citizens. Civic allegiance and religious loyalty in a globalised society. A Dutch case study. Pieter Dronkers. Dupont, A. (2012). Terugkeren naar en opstijgen van het hart. Augustinus over het hart als de innerlijke wezenskern van de mens [Returning to and ascending from the heart. Augustine about the heart as the inner core of man]. Brochures Provincialaat OSA, 17–57. Dupont, A. (2015). Augustine's relevance for contemporary religious education. A deconstructive and constructive reading of Augustine. Edetania, 48, 61–79. Dupont, A., & Walraet, P. (2015). Augustine on the heart as the centre of human happiness. Studies in Spirituality, 25, 45–77. Eisner, E. (2005, 09). Back to Whole. Educational Leadership, pp. 14-18. Elshout, P., & Enthoven, M. (2022). Persoonsvorming in het basisonderwijs [Personality education in primary education]. Velon-Velov-congres. Epstein, J., Sanders, M., Simon, B., Salinas, K., Rodriguez Jansorn, N., & van Voorhis, F. (2002). School, family, and community partnerships. Your handbook for action. Corwin Press. Exalto, J. (2017). De multiculturele refoschool. Het reformatorisch onderwijs en de uitdaging van het pluralisme [The multicultural refoschool. Reformed education and the challenge of pluralism]. Labarum Academic.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw