326 Bibliography Troost, A. (2005). Antropocentrische totaliteitswetenschap. Inleiding in de 'reformatorische wijsbegeerte' van H. Dooyeweerd [Anthropocentric totality science. Introduction to the 'reformational philosophy' of H. Dooyeweerd]. Damon. Tucker, V. (1996). Critical holism: Towards a new health model. University College. Tutu, D. (1999). No future without forgiveness. Rider. United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO). (2013). Concept note UNESCO forum on global citizenship education: Preparing learners for the challenge of the 21st century. UNESCO. Urrieta, L., & Noblit, G.W. (2018). Cultural constructions of identity. Meta-ethnography and theory. Oxford University Press. Valle Painter, C. (2013). Sense of belonging: Literature review. Citizenship and Immigration Canada. van de Beek, A. (2022). EGO. Een cultuuranalyse van het ik [EGO. A cultural analysis of the self]. Kok Boekencentrum. van den Brink, G., & van der Kooi, C. (2012). Christelijke Dogmatiek. Een inleiding [Christian dogmatics. An introduction]. Boekencentrum. van der Stoep, J. (2005). Pierre Bourdieu en de politieke filosofie van het multiculturalisme [Pierre Bourdieu and the political philosophy of multiculturalism]. Blaise Pascal Instituut VU. van der Zwaag, K. (2008). Augustinus, de kerkvader van het westen. Zijn leven, zijn werk, zijn invloed [Augustine, the church father of the West. His life, his work, his influence]. Groen. van Dijk, E. (2015). Oefenen in verlangen [Practice desire]. De Banier. van Doleweerd, J. H. (2012). Viva Vox Dei. Over de betekenis van de autopistie van de Schrift voor zending en Schriftuitleg in de gereformeerd bevindelijke traditie [Viva Vox Dei. On the significance of the autopistry of Scripture for mission and Scripture interpretation in the Reformed experiential tradition]. De Banier. van Gaans, G.M. (2024, 01). Religieuze geletterdheid als basis voor burgerschap. Een pleidooi voor krachtige kennis over religie [Religious literacy as a basis for citizenship. A plea for powerful knowledge about religion]. Narthex. Vakblad voor levensbeschouwing en educatie [Narthex. Trade journal for religion and education], pp. 8-14. van Klinken, L. (1953). De school als cultuurgestalte [The school as a cultural forum]. J.B. Wolters. van Laar, T. (2021). Kwaad, zonde en gebrokenheid op school. Verkennende studie over het kwaad in onderwijspraktijken [Evil, sin and brokenness at school. Exploratory study on evil in educational practices]. In W. Huttinga & R. Kuiper (Eds.), Mens worden. Over de relatie tussen theologie en pedagogiek [Becoming human. About the relationship between theology and pedagogy] (pp. 111–135). Buijten & Schipperheijn Motief. van Manen, M. (1991). The tact of teaching. The Althouse Press. van Meggelen, J. (1973, May 16). Interview with Herman Dooyeweerd [Video]. YouTube. https:// www.youtube.com/watch?v=pV2NseGmi6o&t=31s&ab_channel=reformational van Olst, P. C. (2021, September 28). WCD als pleidooi voor het complex verbonden kind: aandacht voor synthese en samenhang [WCD as a plea for the complexly connected child: Attention to synthesis and coherence]. NIVOZ Foundation. https://nivoz.nl/nl/wcd-alspleidooi-voor-het-complex-verbonden-kind-aandacht-voor-synthese-en-samenhang.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw