A 409 Verder lieten onze resultaten zien dat jongeren met verschillende soorten en ernst van mentale gezondheidsproblemen anders reageren op (promotieboodschappen voor) games voor mentale gezondheid. In de ontwikkeling van video games voor de mentale gezondheid is het belangrijk om te focussen op het bevorderen van autonomie en competentie tijdens het spelen, vooral voor jongeren met milde tot matige symptomen. Voor jongeren met angstklachten is het van belang om in de trailerboodschap nog explicieter stil te staan bij speelplezier. Gezien het bijna onbeperkte aantal video games waar jongeren dagelijks uit kunnen kiezen is toekomstig onderzoek nodig om de complexiteit van mediakeuzes van jongeren te onderzoeken alsmede hoe dit inspeelt op de langdurige betrokkenheid van jongeren bij een spel voor mentale gezondheid. Samenvattend laten de resultaten van dit proefschrift zien dat applied en casual video games ingezet kunnen worden om de mentale gezondheid bij jongeren te verbeteren. Jongeren ervaren deze video games als een aantrekkelijk, motiverend en toegankelijk alternatief. Gezien het tekort aan behandelaren en de lange wachtlijsten in de mentale gezondheidszorg, zijn video games een welkome oplossing om jongeren te bereiken en hun mentale gezondheid op grote schaal te verbeteren. DUTCH SUMMARY (NEDERLANDSE SAMENVATTING)
RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw