136 References REFERENCES Abel, M. H., & Sewell, J. (1999). Stress and burnout in rural and urban secondary school teachers. Journal of Educational Research, 92, 287-293. https://doi. org/10.1080/00220679909597608 Abenavoli, R. M., Jennings, P. A., Greenberg, M. T., Harris, A. R., & Katz, D. A. (2013). The protective effects of mindfulness against burnout among educators. Psychology of Education Review, 37(2), 57-69. Adriaens, S., Van Grinsven, V., Van der Woud, L. & Westerik, H. (2016). Rapportage Werkdruk leerkrachten in het basisonderwijs DUO. DUO Onderwijsonderzoek i.s.m. De Monitor (KRO-NCRV), 22. Agyapong, B., Brett-MacLean, P., Burback, L., Agyapong, V. I. O., & Wei, Y. (2023). Interventions to reduce stress and burnout among teachers: A scoping review. International journal of environmental research and public health, 20(9), 5625. Agyapong, B., Obuobi-Donkor, G., Burback, L., & Wei, Y. (2022). Stress, Burnout, Anxiety and Depression among Teachers: A Scoping Review. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(17). https://doi.org/10.3390/ ijerph191710706 Algemene Onderwijsbond (2020, 24 maart). Aanzien lerarenberoep daalt in Nederland. Retrieved from https://www.aob.nl/actueel/artikelen/oeso-aanzien-lerarenberoepdaalt-in-nederland/ Accessed December 4, 2023. Algemene Onderwijsbond (2019, 11 juli). Komende jaren tekort aan 5000 leraren basisonderwijs. Retrieved from https://www.aob.nl/actueel/artikelen/komende-jarentekort-aan-5000-leraren-basisonderwijs/ Algemene Onderwijsbond (2020, 27 mei). Passend onderwijs wekte onhaalbare verwachtingen. Retrieved from https://www.aob.nl/actueel/artikelen/passendonderwijs-wekte-onhaalbare-verwachtingen/ Accessed January 25, 2024. Algemene Onderwijsbond (2020, 30 juli) Stress voor leraren is wereldwijd probleem Retrieved from https://www.aob.nl/nieuws/stress-voor-leraren-is-wereldwijdprobleem/ Algemene Onderwijsbond. (2020, 3 september). Weer meer burn-out klachten in het onderwijs. Retrieved from https://www.aob.nl/actueel/artikelen/weer-meer-burnoutklachten-in-het-onderwijs Algemene Vereniging voor Schoolleiders (2020, 5 september) Grote steden willen meer geld vanwege lerarentekort. Retrieved from https://avs.nl/actueel/nieuws/grotesteden-willen-meer-geld-vanwege-lerarentekort/ Almog, O., & Shechtman, Z. (2007). Teachers’ democratic and efficacy beliefs and styles of coping with behavioural problems of pupils with special needs. European Journal of Special Needs Education, 22(2), 115–129. https://doi. org/10.1080/08856250701267774 Alvarez, I. M., González-Parera, M., & Manero, B. (2022). The role of emotions in classroom conflict management. Case studies geared towards improving teacher training. Frontiers in Psychology, 13, 1–15. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.818431 Andreou, E., Alexopoulos, E. C., Lionis, C., Varvogli, L., Gnardellis, C., Chrousos, G. P., & Darviri, C. (2011). Perceived Stress Scale: Reliability and validity study in Greece. International Journal of Environmental Research and Public Health, 8, 3287–3298. https://doi.org/ 10.1177/1073191107313003
RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw