176 Houtveen, A. A. M., Van Steensel, R. C. M., & De la Rie, S. (2019). De vele kanten van leesbegrip: Literatuurstudie naar onderwijs in begrijpend lezen in opdracht van het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek en de Inspectie van het Onderwijs. NRO. https://www.hu.nl/onderzoek/publicaties/de-vele-kanten-van-leesbegrip Houtveen, A. A. M., & Van Steensel, R. C. M. (red.). (2022). De zeven pijlers van onderwijs in begrijpend lezen. Stichting Lezen Reeks 35, Eburon. Hudson, A. K. (2023). Upper elementary teachers’ knowledge of reading comprehension, classroom practice, and student’s performance in reading comprehension. Reading Research Quarterly, 58(3), 351-360. https://doiorg.proxy.library.uu.nl/10.1002/rrq.491 Huerta, M., & Garza, T. (2019). Writing in Science: Why, how, and for whom? A systematic literature review of 20 years of intervention research (1996–2016). Educational Psychology Review, 31(3), 533-570. https://doi.org/10.1007/s10648-01909477-1 Huntley, M. A. (1998). Design and implementation of a framework for defining integrated mathematics and science education. School Science and Mathematics, 98(6), 320-327. https://doi.org/10.1111/j.1949-8594.1998.tb17427.x Hustinx, L., & Karreman, J. (2018). Coherentieanalyse. In J. Karreman & R. van Enschot (red.), Tekstanalyse: methoden en toepassingen (pp.41-97). Koninklijke Van Gorcum. Hwang, J. H., Cabell, S. Q., & Joyner, R. E. (2022). Effects of integrated literacy and content-area instruction on vocabulary and comprehension in the elementary years: A meta-analysis. Scientific Studies of Reading, 26(3), 223-249. https://doi.org/10.1080/10888438.2021.1954005 Hyönä, J. & Lorch, R. F. (2004). Effects of topic headings on text processing: Evidence from adult readers’ eye fixation patterns. Learning and Instruction, 14(2), 131-152. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2004.01.001 Ingvarson, L., Meiers, M., & Beavis, A. (2005). Factors affecting the impact of professional development programs on teachers’ knowledge, practice, student outcomes & efficacy. Education Policy Analysis Archives, 13(10), 1-28. https://doi.org/10.14507/epaa.v13n10.2005 Inspectie van het Onderwijs (2022). Peil.Leesvaardigheid einde (speciaal) basisonderwijs 2020-2021. Inspectie van het Onderwijs. https://www.onderwijsinspectie.nl/documenten/themarapporten/2022/12/13/peilleesvaardigheid-einde-basisonderwijs-en-speciaal-basisonderwijs-2020-2021 Iwai, Y. (2011). The effects of metacognitive reading strategies: Pedagogical implications for EFL/ESL teachers. The Reading Matrix, 11(2), 150-159. https://readingmatrix.com/articles/april_2011/iwai.pdf Jacques, S., Ouahabi, A., & Lequeu, T. (2020). Remote knowledge acquisition and assessment during the COVID-19 pandemic. International Journal of Engineering Pedagogy, 10(6), 120-138. https://dx.doi.org/10.3991/ijep.v10i6.16205 R 177
RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw