Hilde Kooiker-den Boer

Kirkpatrick, L. C., & Klein, P. D. (2009). Planning text structure as a way to improve students’ writing from sources in the compare-contrast genre. Learning and Instruction, 19, 309-321. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2008.06.001 Klapwijk, R., & Holla, E. (2014). Leidraad onderzoekend en ontwerpend leren. Praktische handreiking voor onderwijs waarin leerlingen vanuit verwondering en vragen op zoek gaan naar antwoorden en oplossingen. Wetenschapsknooppunt Zuid-Holland. Klein Tank, M. (Eindred.) (2009). TULE, uitwerking van de kerndoelen in inhouden en activiteiten. SLO. http://tule.slo.nl Kooiker-den Boer, H. S., Bogaerds-Hazenberg, S. T. M., Sanders, T. J. M., Evers-Vermeul, J. (SUBMITTED). Vakdidactische kennisclips over tekststructuur: een verkennende studie binnen de pabo. Kooiker-den Boer, H. S., Sanders, T. J. M., & Evers-Vermeul, J. (2019). Tekststructuur in de Kennisbasis Nederlandse taal. Orthopedagogiek: Onderzoek en Praktijk, 58(11-12), 291-309. https://orthopedagogiek.eu/article/tekststructuur-in-de-kennisbasisnederlandse-taal/ Kooiker-den Boer, H. S., Sanders, T. J. M., & Evers-Vermeul, J. (2023). Teaching text structure in science education: What opportunities do textbooks offer? Dutch Journal of Applied Linguistics, 12, 1-38. https://doi.org/10.51751/dujal11325 Kooiker-den Boer, H. S., Sanders, T. J. M., & Evers-Vermeul, J. (2024). Integrating Text Structure Instruction in Science Education: A Design-Based Study. Journal of Science Teacher Education, 1–24. https://doi.org/10.1080/1046560X.2024.2373548 Korthagen, F. A. J. (2010). The relationship between theory and practice in teacher education. In: P. Peterson, E. Baker, B. McGaw, (red.), International Encyclopedia of Education, 7(p. 669-675). Elsevier. Kraal, A., Koornneef, A. W., Saab, N., & Van den Broek, P. W. (2018). Processing of expository and narrative texts by low-and high-comprehending children. Reading and Writing, 31, 2017-2040. https://doi.org/10.1007/s11145-017-9789-2 Kucan, L., Hapgood, S., & Sullivan Palincsar, A. (2011). Teachers’ specialized knowledge for supporting student comprehension in text-based discussions. The Elementary School Journal, 112(1), 61-82. https://doi.org/10.1086/660689 Kuhlemeier, H., Jolink, A. Jongen, I., Krämer, I., Hemker, B., & Becher, T. (2014). Balans van de leesvaardigheid in het basis- en speciaal basisonderwijs 2: Uitkomsten van de peiling in het schooljaar 2011-2012 in groep 8, groep 5 en de eindgroep van het SBO. PPON-serie 54. Cito. Lacy, S., Watson, B. R., Riffe, D., & Lovejoy, J. (2015). Issues and best practices in content analysis. Journalism & Mass Communication Quarterly, 92(4), 791-811. https://doi.org/10.1177%2F1077699015607338 R 179

RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw