Hilde Kooiker-den Boer

184 Romance, N. R., & Vitale, M. R. (1999). Concept mapping as a tool for learning: Broadening the framework for student-centered instruction. College Teaching, 47(2), 74-79. https://doi.org/10.1080/87567559909595789 Romance, N. R., & Vitale, M. R. (2001). Implementing an in-depth expanded science model in elementary schools: Multi-year findings, research issues, and policy implications. International Journal of Science Education, 23(4), 373-404. Rooijackers, P. J. H. (2023). Oog voor diep begrip: Onderzoek naar het tekstbegrip van vwo-leerlingen. Dissertatie Universiteit Utrecht, Cito. https://doi.org/10.33540/1643 Rooijackers, P., Van Silfhout, G., & Van den Bergh, H. (2021). Met zijwieltjes leren fietsen in de Dorpsstraat: Waarom de leestaken in de les Nederlands vaak inhoudelijk tekortschieten. Levende Talen Magazine, 108(2), 4-9. 2144-Artikeltekst-3464-3502-1020210330 (1).pdf Rooijackers, P. Van Silfhout, G. Schuurs, U., Mulders, I., & Van den Bergh, H. (2020). Lezen en antwoorden bij teksten met vragen. Een cross-sectionele eye-trackstudie onder vwo-leerlingen. Pedagogische Studiën, 97(3), 187-236. https://pedagogischestudien.nl/article/view/13683 Ros, B., Van Gelderen, A., De Glopper, K., & Van Steensel, R. (2021). Leer ze lezen. Praktische inzichten uit onderzoek voor leraren basisonderwijs. Ten Brink Uitgevers. https://newsroom.didactiefonline.nl/uploads/BOEKEN/tbu_leer_ze_lezen_digitale_uit gave.pdf Sanders, T. J. M. (2001). Structuursignalen in informerende teksten: over leesonderzoek en tekstadviezen. Tijdschrift voor Taalbeheersing, 23(1), 1-22. Sanders, T. J. M., & Evers-Vermeul, J. (2019). Subjectivity and causality in discourse and cognition: Evidence from corpus analyses, acquisition and processing. In: Ó. Loureda, I. Recio Fernández, L. Nadal, & A. Cruz (red.), Empirical studies of the construction of discourse (pp.273-298). John Benjamins, https://doi.org/10.1075/pbns.305.10san Sanders, T. J. M., Land, J. & Mulder, G. (2007). Linguistic markers of coherence improve text comprehension in functional contexts. Information Design Journal, 15(3), 219235. https://doi.org/10.1075/idj.15.3.04san Sanders, T. J. M., & Noordman, L. G. (2000). The role of coherence relations and their linguistic markers in text processing. Discourse Processes, 29(1), 37-60. https://doi.org/10.1207/S15326950dp2901_3 Sanders, T. J. M., & Sanders, J. (2006). Text and text analysis. In K. Brown, & et al. (red.), Encyclopedia of Language and Linguistics (pp. 597-607). Elsevier. Sanders, T., & Spooren, W. (2002). Tekst en cognitie. In T. A. J. M. Janssen (red.), Taal in gebruik: een inleiding in de taalwetenschap (pp. 111-129). SDU. Sanders, T. J. M., & Spooren, W. (2009). The cognition of discourse coherence. In J. Renkema (red.), Discourse, of course (pp. 197-212). Benjamins. Sanders, T. J. M, Spooren, W. P. M. & Noordman, L.G.M. (1992). Toward a taxonomy of coherence relations. Discourse Processes, 15, 1, 1-35. https://doi.org/10.1080/01638539209544800 R 185

RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw