Hilde Kooiker-den Boer

83 als tweede begeleider en woonde de meeste bijeenkomsten bij. Tussen de sessies door waren de onderzoekers beschikbaar voor feedback van de leerkrachten of vragen via mailcontact. Het onderzoek werd goedgekeurd door de ethische toetsingscommissie van de faculteit voor Geesteswetenschappen van de Universiteit Utrecht (referentienummer: 0082-01-2019). Tabel 1. Overzicht van het ontwerpproces en de dataverzameling Inhoud van de bijeenkomst Dataverzameling Bijeenkomst 1 Op school Kennismaking De doelen en de reikwijdte van het project verkennen Brainstormen over mogelijke concepten Audio-opname 1a + 1b Ontwikkelfase Leerkrachten denken na over het concept dat ze willen kiezen Bijeenkomst 2 Op school Presentatie en toelichting van de ontwerpprincipes Keuze van een concept Werken aan een eerste opzet van de lessenserie Audio-opname 2 Vragenlijst 1 Ontwikkelfase De leerkrachten die ontwerpen maken een eerste schets van hun lessenserie Logboek 1 Bijeenkomst 3 Op school Uitwisselen van ervaringen met de ontwerptaak Reflecteren op de toepassing van de ontwerpprincipes in de lessen In tweetallen werken aan de verdere uitwerking van het ontwerp Audio-opname 3 Testfase 1 Alle leerkrachten testen hun lessenserie Logboek 2 Bijeenkomst 4 Op school Uitwisselen van ervaringen tijden de eerste testcyclus Reflecteren op de toepassing van de ontwerpprincipes in de lessen Evalueren van de lessen en formuleren van verbeterpunten Audio-opname 4 Ontwikkelfase Onderzoekers reviseren de lesmaterialen die tot zover ontwikkeld zijn Bijeenkomst 5 Online Doorstart van het project Onderzoekers presenteren de gereviseerde lesmaterialen en vragen om feedback Audio-opname 5 Testfase 2 Leerkrachten testen de lessenseries en de onderzoekers doen lesobservaties Logboek 3 Lesobservaties Bijeenkomst 6 Hybride Focusgroepgesprek waarin het project wordt geëvalueerd Audio-opname 6 Vragenlijst 2 84

RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw