Hilde Kooiker-den Boer

87 Tabel 4. Lesobservaties – Kernelementen van de lessen, en het aantal lessen waarin deze werden toegepast (n=12) Kenmerken van de instructie en leerlingactiviteiten ja n.v.t. Instructie over tekststructuur Leerkracht besteedt aandacht aan declaratieve kennis over tekststructuur 10 2 Leerkracht besteedt aandacht aan procedurele kennis over tekststructuur 6 2 Leerkracht besteedt aandacht aan conditionele kennis over tekststructuur 3 2 Leerkracht modelt het lezen van de voorbeeldtekst 4 4 Leerkracht modelt de inzet van de graphic organizer 5 4 Leesactiviteiten Leerlingen kunnen zelfstandig aan de slag met de leesactiviteit 9 3 Leerlingen kunnen uit de voeten met de graphic organizer 7 5 Leerlingen tonen betrokkenheid tijdens de leesactiviteiten 9 3 Schrijfactiviteiten Leerlingen kunnen zelfstandig aan de slag met de schrijfopdracht 5 7 Leerlingen kunnen uit de voeten met de graphic organizer 2 10 Leerlingen tonen betrokkenheid tijdens de schrijfopdracht 5 7 Leerdoelen en tijdsplanning De vakinhoudelijke doelen zijn voldoende aan bod gekomen in de les 11 0 De lesdoelen gericht op tekststructuur zijn voldoende aan bod gekomen in de les 9 0 De activiteiten kunnen worden uitgevoerd binnen de geplande tijd 3 0 88

RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw